måndag 28 december 2009

När klockan ringde igår var jag som en zombie. Hade inte sovit mer än kanske 4,5 h och jag såg inte ett dugg fram emot arbetsdagen. I vanliga fall brukar jag piggna till lite efter att vi ätit frukost runt 9.30 ungefär, men igår kände jag mig nästan tröttare och tröttare för varje timme som gick. Satt och gäspade mig igenom lunchrasten och när klockan sedan blev 15.00 och det var dags att avsluta dagens arbetspass såg jag nästan i kors av trötthet. Dessutom var andningen inte på topp igår och det är ju också jobbigt.

Det såg ut som att vi skulle kunna åka till stan och Jonas skulle hämta mig på jobbet. Han ringde och sa att han inte kunde komma eftersom bilen var så isig att vi förmodligen inte skulle kunna åka till stan idag heller. Jag fick knalla hem. Jonas hade kämpat med att få bort is och snö i 45 minuter eller så och till slut verkade det ändå som att vi skulle kunna åka till stan på rean! Trots min trötthet fick jag lite ny energi vid tanken på att kunna fynda. Jag älskar att fynda! När vi kom fram till Bergvik irrade vi runt och letade parkering hur länge som helst. Det var JÄVLIGT mycket folk där. Sen gick vi till Expert och kollade efter tv och tvättmaskin. Där var vi i 1,5 h. Skitdrygt. Vi kom hem med en tvättmaskin som var nedsatt 2000 pix, så det får man väl kalla fynd. Ingen tv dock.

Sedan skulle vi fynda i klädbutikerna tänkte vi. Det gick inte alls. Inte för mig iallafall. Jag hittade INGENTING! Det är inte klokt. Jag som alltid hittar massa kul fynd. Men inte igår. Jag kom hem med ett par simpla örhängen från Glitter, vanliga "diamanter", och en upphängningskrok till en gardinstång. Inget var på rean. Jonas fick däremot tag på lite småsaker, som en skjorta, strumpor och lite annat. Jag tyckte rean var skitdålig. Kanske blir bättre längre fram, eller så är rean inne i stan bättre. Jag var jävligt besviken iallafall.

Vi kom hem strax efter 20.00 och sen skulle vi till Lina och Larsa och umgås, äta tapas och dricka lite vin. Det bjöds på supergod mat och gott vin, och jag och Jonas hade tagit med lite ost (supergod valnötsost bland annat!) , kex, oliver och päron. Det blev en supermysig och trevlig kväll! Jag är svältfödd på att umgås. Jag har nästan glömt bort hur det känns att träffa folk. Det är tragiskt, men faktiskt sant. :(
Vi var hemma strax innan midnatt och då var det snabbtvätt av fejset och tandborstning som gällde innan jag la huvudet på kudden och jag somnade på två sekunder. Sen sov jag som en prinsessa hela natten och gick inte upp förran runt 10.30 ungefär. Superskönt och välbehövligt!



Gott vin och goda oliver.

Varm fetaost som ligger i olivolja med vitlök och chili. Obeskrivligt gott!

Frästa bondbönor, även de med vitlök och chili. En ny bekantskap för mig, men oj så smaskigt!

Sånadär små gurkor. Cornichoner.

Vitlöksbaguetter.

Myspys i soffan.

Ostbricka.



0 kommentarer: