lördag 5 december 2009

Som vanligt sov jag som en kratta inatt. Som vanligt var min första tanke när jag vaknade att jag definitivt skulle gå och lägga mig när jag kom hem från jobbet. Jag har varit skittrött hela dagen. Vädret har nog sitt finger med i spelet också. Det har varit mörkt och grått och regnigt hela jävla dagen! Usch och fy. Trots detta la jag mig faktiskt inte när jag kom hem. Nä, jag kände mig ganska energifylld faktiskt och jäkligt sugen på att ta itu med den där bokhyllan som jag tänkt så länge nu.

Said and done. Jag började med att sortera in böckerna efter vad det var för typ av böcker och sedan lassa in dem i hyllan. Märkte efter en timmes pulande att inte alla skulle få plats så som jag hade tänkt mig. Vi har även tio pappmappar i hyllan som står längst ned och som Jonas fyllt till brädden med massa gamla tidningar och skit. Jag bestämde mig för att sortera dem för att få lite mer plats. Så det gjorde jag. Och Jonas fick sedan gå igenom högarna. (FAN, vad mycket skit det fanns där!) Men en hel del rensades bort. Jag kom dock inte så långt som till att fylla bokhyllan igen eftersom jag insåg att det fattades en del böcker. De hittade Jonas i botten av en kartong som han fyllt med massa andra saker ovanpå. Smart. Så vi får väl se om andan fallar på imorgon och jag slutför projektet eller om det blir någon annan dag. Nu är det iallafall på gång!

Efter att ha suttit där i över två timmar värkte min rygg så att jag nästan trodde att den skulle gå av! Var tvungen att lägga mig på pilatesbollen och stretcha. Sedan lagade vi middag. Vi gjorde den där underbara fisksoppan som vi gjort en gång förut. (Eller är det två?) Gud, vad god den är! Och vitlöksbröd och vitt vin till. Mumma. Sedan tände vi lite ljus och låg i soffan och myste och kollade på Ice Age 3. Den var skitrolig. Vi skrattade hela tiden! :)

Jag känner mig faktiskt oerhört produktiv idag måste jag säga som har orkat med allt detta. Sånt som normala människor orkar varje dag. Men jag har inte haft någon energi what so ever den senaste tiden så med tanke på det får man vara nöjd!
Nu känner jag att morgonens trötthet åter har infunnit sig och jag tror inte jag blir så långvarig uppe faktiskt. Imorgon jobbar jag kväll, 14.00 - 22.00. Så det lär inte bli överdrivet mycket gjort hemma. Det blir det aldrig för mig på förmiddagen innan ett arbetspass. Tänkte dessutom unna mig en liten sovmorgon.

Bara fem dagar kvar till Ullared nu! ;)




Fisk & Paprikasoppa med vitlöksbröd och vin. Ja, jag åt inte hela det där brödet utan vi delade broderligt jag och Jonas.






0 kommentarer: