torsdag 17 december 2009

Jaha, då var årets julklappsshoppande över. Det gick oväntat smärtfritt faktiskt. Vi åkte in strax innan tio imorse och var hemma lite innan tvåtiden igen. Skitsmidigt. Då köpte vi klappar till ALLA. Vi är helt klara med paketinköpen nu, förutom att jag ska köpa lotter till morfar och så ska vi göra en favorit i reptis från förra året och fixa lite ätbara gåvor att ge bort till våra päron. Förra året blev det saffransskorpor med hallon & chokladmarmelad, i år blir det egna inlagda oliver med rosmarin, vitlök och chili. Till detta ska de få gudomligt goda kex med timjan och rosmarin. (De bakar vi dock inte själva!) Nu är det INTE många hundralappar kvar på kontot kan jag meddela. Jag blev alldeles chockad när jag kollade saldot förut faktiskt. Det var en tuff månad denna månad eftersom jag hade den där roliga utgiften för visdomstanden på 2000 pix. Kul.

Vi köpte även lite saker till oss själva. På IKEA köpte vi en drös med ramar. I den ena ramen som jag stod och tittade satt en stor spindel! Jag skrek till och släppte ramen när jag såg den. Men den var innanför plasten så egentligen var det ingen fara för mitt liv. Jag trodde att den var död när jag ser att den plötsligt börjar röra på sig. Hittade ett liiiitet hål i plasten på ramen som den måste ha gått in genom. Äckligt som fan!

Vi köpte även en vit vas till mitt fina ris som jag käpte för några veckor sedan. Det blev finfint!
Annars idag har jag pluggat, pluggat och åter pluggat. Och jag kan stolt berätta att jag är klar med hela kursen nu. Så jävla gött! Har bara kvar att kolla stavfel och sånt och göra en källhänvisning, sen kan jag skicka in kursen för bedömning. Det känns underbart att veta att jag inte kommer att ha någon skola förrän nästa termin nu. Min nästa, och sista kurs kommer jag att påbörja i januari någon gång. Ska bli härligt att bara få fokusera på jobb. (Förutom mina sjukdomar då) Och jobb har jag verkligen framöver. Med start imorgon så jobbar jag åtta dagar framåt. Det blir hårt.

Vad kallt det har varit idag! - 10 grader. Och så har det blåst på det också. Skitkallt verkligen.
Nu ska jag läsa lite bloggar och sedan kolla om jag kan hitta någon information om alternativa mediciner till mig. Imorgon ringer ju läkaren! Är som vanligt nervös för vad han kommer säga.




0 kommentarer: