tisdag 1 december 2009

Imorgon har jag tänkt att jag ska träna, plugga samt eventuellt få lite gjort här hemma. Diska och vattna blommor iallafall. Hur det blir med den saken återstår att se.

Förut när jag var i stan kände jag hur mitt shoppingbegär vaknade till liv ordentligt och jag hade nog kunnat spendera hela dagen i olika butiker tror jag! Egentligen handlade jag inte så mycket men några grejer fick följa med hem, till exempel lite vitt ris. Inte ris som i Uncle Ben´s, utan ris som i vitsprayade kvistar/grenar att ställa i en vas någonstans. (Har dock ingen lämplig vas än utan har tänkt införskaffa en i Ullared.) Även en vit amaryllis fick äran att följa med. Den står numera i vardagsrumsfönstret. Jag tycker amaryllis är en av de absolut vackraste blommor som finns faktiskt. Sen köpte jag mig en tunika och ett par nya tights på Gina. Och en mascara, för den var på rea, så jag kunde inte låta bli.

Lite annat smått och gott blev det också. Men den stora shoppingturen väntar jag med tills den 10:e december. Jag har öronmärkta pengar som ska med dit just för detta ändamål! Där kommer det att handlas både kläder till mig själv, julklappar och heminredning.

Nu ska jag sluta tjata om detta med shopping och istället göra mig redo för att intaga bädden. Det kan ju vara skönt att lägga sig i tid för omväxlings skull.

0 kommentarer: