fredag 4 december 2009

Jag har hunnit med ganska mycket idag. Det blev dock inget tränande. Jag vaknade imorse och kände mig förkyld igen och vågade därför inte riskera nånting. Jävligt konstigt att det inte bryter ut ordentligt. Under dagen blev det lite bättre. Jag var också jävligt trött imorse och ställde om klockan flera gånger vilket resulterade i att jag sov i typ tolv timmar och gick upp sent. För att kompensera det dåliga samvetet städade jag lite i köket. Diskade, skrubbade spisen, plockade iordning på köksbordet och kastade massa reklam. Sedan vattnade jag alla blommor.

Efter två kom mor och då följde jag med henne och handlade lite.
Sen ringde äntligen läkaren. Jag vägrade få medicin insatt och ville försöka få ned värdena på naturlig väg först vilket han tyckte var okej. Jag har alltså lite förhöjda blodfetter. Det är farligt. Man kan få både hjärtinfarkt och stroke. Och det är ju hur skrämmande som helst. Men om man motionerar och äter rätt kan värdena gå ned. Och motionerar gör jag ju ganska regelbundet. Det är väl mer maten då som jag får försöka förändra. Inte för att jag äter chips flera gånger i veckan och dricker läsk till alla måltider direkt. Jag tycker att jag äter ganska okej. Därför är det svårt för mig att förändra kosten radikalt känner jag och vill ha hjälp. Doktorn sa att han skulle kolla läget och sen försöka fixa så att jag får prata med en dietsköterska, vilket låter toppen. Då kanske jag kan gå ner några kilo också. Sen ska jag iallafall och ta nya prover igen i februari för att se om det skett någon förändring. Läskigt det där eftersom det är det onda kolesterolet som är förhöjt. Bort elaka kolesterol! :(

Anyway, när jag kom hem så var det bara att sätta sig vid datorn och plugga som gällde. Och det har jag gjort i stort sett hela kvällen. Kollade försiktigt in nästa ämne och såg då att det var DÄR jag skulle skriva om njursten! Jag hade alltså missuppfattat hela studieenhet 3 som jag höll på med. Det slutade med att jag försökte baka ihop dessa två till en uppgift och sen skrev jag en förklaring som jag hoppas att handledaren godtar. Jag skrev också att hon kunde skicka en kompletteringsuppgift om det inte dög. (Fast det borde det göra, jag har fan skrivit nio sidor!)

Nu är jag helt väck i skallen känner jag.
Har käkat vegetarisk lasagne och druckit ett glas rött. Jonas glömde att ha i det viktigaste, bladspenaten, men den smakade bra ändå.
Calle och Erik gick vidare i Idol. Intressant. Jag hade gissat på Erik och Tove faktiskt.

Well, nu ska jag gå och förbereda lite inför morgondagen och sedan gå och göra mig redo för sängen. Jobb mellan 7.00 - 16.00 väntar. Ciao.

2 kommentarer:

Annika sa...

Jag kommer inte in på min melj. Jätte konstigt, står error. Kan inte du mejla? Jag har skrivit våra namn förut så han vet vem du är! Om du vill kan du skriva mitt mobilnr. Jag har gjort det i mejlen förut. I fall han vill ha tag i oss.
finnskogensbuss@live.se

Ananas sa...

Har ju blivit bortskämd i hemtjänsten. Glömt bort hur man ska lyfta m.m så man känner i nacke och rygg ganska snabbt. Visserligen bär jag nog inte Linus på rätt sätt heller så det kanske inte behövs mycket för att det ska kännas.

Ha en fin helg du med! Kram