torsdag 24 december 2009

Jaha, då lider 2009 års julafton mot sitt slut. Jag, Jonas och Marie var hos papi på förmiddagen och han blev jätteglad för sina paket. :)
Själv har jag fått fyra klappar idag. Fick ett Höganäskrus och en Höganäsburk med lock från mormor, och av syrran och Daniel fick jag en vit elljusstake som jag gått och sneglat på i månader! Den är så fin så det är nästan inte klokt.

Jag har gått och pillat och klämt på den och verkligen velat köpa den men den var så jävla dyr, närmare 500 pix. För en elljusstake! Rena rånet. Därför tänkte jag vara smart och vänta tills efter jul då den förmodligen kommer sänkas i pris. Men det var tur att syrran hann före för det var tydligen det sista exemplaret som fanns kvar som hon köpte! Jag blev verkligen skitglad. Kanske hinner jag till och med ställa fram den en sväng innan det är dags att plocka bort julsakerna för i år. Bild på den kommer.

Den tredje julklappen var från Jonas systers sambo, och det var ett presentkort på Scalateatern. Hur bra som helst! Vi fick nämligen det från jobbet också i år så nu kan jag vara hur kulturell som helst kommande år. I år har vi ju försökt minska på det hysteriska julklappsköpandet genom att lägga alla våra namn i en hatt och sedan dra ett namn. Det namn som står på lappen skulle vi sedan ge en julklapp för 300 till. Det slumpade sig så bra att Jonas syrra fick Jonas och hennes sambo fick mig, så vi fick ett varsitt presentkort! Jättekul verkligen. :)

Den fjärde klappen var en gemensam till mig och Jonas från hans päron. Det var en korg med massa smått och gott. Rättvisemärkta och ekologiska prylar som till exempel limemarmelad, macadamianötter, te, kaffe, quinoa, russin och lite annat. Härligt!

Det har verkligen inte känts som julafton idag. Inte alls. Det är första gången jag jobbar julaftons kväll, och det är ju inte så jävla upphetsande fakiskt. Dagen är ju okej att jobba, men eftermiddagen och kvällen vill man ju spendera med sina nära och kära. Men imorgon känns nog förhoppningsvis mer som julafton för mig. Då ska vi hem till mor på kalkonmiddag och ha julklappsutdelning där. Först har jag ett dagpass på jobbet som väntar. Som väl är slutar jag redan klockan ett.

Idag har det varit jobbigt med andningen och jag börjar bli mäkta trött på det! Det är så jävla jobbigt. :( Men jag väntar ett tag till och hoppas på att det blir bättre sen ringer jag vårdcentralen.
Well. Kanske behöver vila lite också. Har varit en del jobb på sistone. Helgen som kommer verkar jag vara ledig som det ser ut nu. Igår var jag onaturligt trött faktiskt. Jag la mig på soffan vid sjutiden. Slumrade till och vaknade då och då av telefeonsamtal och några sms men jag låg där och halvslumrade och sov ända tills Jonas kom hem strax efter tio! Sen gick jag upp, gjorde iordning oliverna och stupade i säng vid tolvtiden och sov hela natten utan problem trots att jag två timmar tidigare sovit i tre timmar! Sov länge imorse också, vaknade runt halv tio ungefär. Snacka om trött!

Nu ska jag snart krypa ned i sängen tänkte jag.


God jul på er allihop!

1 kommentarer:

Annika sa...

Attans kan man lungt säga! Erik och bra shopping i ullared. Kan det bli bättre?!
Ja, julafton har varit toppen!Trevligt sällskap,god mat,och massor av julklappar! Och det bästa är att det väntar en till dag med sånt här! Ska ju till Daniel m fam i morgon!

Hoppas julstämmningen infinner sig för dej i morgon och du får en riktigt trevlig dag!
Kram och god fortsättning! :D