torsdag 3 december 2009

Anledningen till att jag inte skrivit varken igår eller idag är för att jag inte har haft tid. Jag har jobbat. Jojo. På onsdag morgon strax efter halv tio fick jag ett samtal från jobbet där de frågade om jag skulle kunna hoppa in samma eftermiddag eftersom A har blivit sjuk. Och det kunde jag ju. Så det var bara att återigen ställa in planerna på att greja hemma/plugga/träna.

Och även idag fick jag jobba en extratur. Jätteskönt med lite timmar förstås men ändå jobbigt att behöva ändra planerna. Jag behöver verkligen plugga nu. För en vecka sedan låg jag en vecka före deadline, nu ligger jag precis på gränsen till att vara försenad. Jag har inte pluggat något sedan dess. Imorgon måste den där studieenheten om vätskebalans vara klar. Den bara måste det. Jag ska verkligen försöka hinna med det. I helgen jobbar jag ju. Lördag, söndag och måndag så jag tror inte att varken tid eller ork finnes till plugg.

Idag jobbade jag till 15.30 och sen åkte jag i stort sett bara hem och kollade igenom posten och bytte om innan jag drog iväg till gymmet. Har fan inte varit där på hela veckan. Jag som ska försöka träna iallafall 3 gånger/vecka har jag tänkt. Denna vecka blir det dock bara två.
Jag gick dit idag eftersom jag inte vågade cykla och riskera att halka omkull på någon förrädisk isfläck. På vägen hem ringde jag och bad Jonas tappa upp ett skumbad åt mig som jag gled ned i så fort jag kom innanför dörren. Superskönt!

Plötsligt var klockan närmare halv åtta och det var dags att fixa mat. Idag blev det rödspätta, potatis och stuvad spenat.
Nu är jag dyngtrött. Idag SKA jag faktiskt försöka lägga mig i tid. Vill få nånting gjort imorgon. Träna klockan elva och sedan plugga är det som är prio 1. Sen får vi se vad som orkas göras och vad som hinns med.

2 kommentarer:

Hondjur sa...

Tack snälla du :) Antibiotikan börjar kicka in men jag skall tänka på dina råd och komma ihåg dom inför framtiden! Fin blogg förövrigt! Lycka till med pluggandet! :)

Buzaan sa...

Tack, min farfar gjorde den så ja har målat den vit =) Ja jag hoppas oxå att ja slipper vänta alltför länge innan den vill kika ut, vore skönt o få detta överstökat innan Julen =) Kram