fredag 25 december 2009

Dagen började med jobb till klockan 13.00, sen traskade jag hem i snöyret. När jag kom hem la jag mig och sov i nästan två timmar, var skittrött verkligen! Sedan var det bara att göra sig iordning för att åka hem till mor och fira jul. Fy fan vilket jävla snökaos det har varit idag alltså! Jonas fick krypa fram med bilen hela vägen.

Väl hos mor umgicks vi och åt god mat och så hade hon gjort jättegod dessert, saffranspannacotta med björnbär. Skitgott var det. Det var kul att träffa Ida och Johan också som jag inte ser sådär jätteofta.
Vi hade även paketutdelning och jag blev supernöjd med mina klappar! Jag fick pengar av mamma och pappa, sen fick jag en trisslott (nit förstås), presentkort på H&M, presentkort på Interiörboden här i Grums, som är en superfin inredningbutik, och sen fick jag och Jonas två biobiljetter av Marie och Daniel och en stavmixer av mami. Jag kunde inte ha önskat mig mer och jag är supertacksam över alla fina saker jag fått.

Jag skulle ju ha varit ledig i helgen, men idag när jag jobbade blev jag tillfrågad om jag kunde gå ut extra denna helgen eftersom en i arbetsgruppen blivit sjuk. Jag velade lite fram och tillbaka först, men snålheten tog överhand och jag tackade ja. Mestadels eftersom det är storhelgstillägg hela helgen, både lördag och söndag. Gött med några extra kronor i kassan.

Jag och Jonas fundilurar lite på om vi ska åka in till stan på rean en sväng imorgon innan jag börjar jobba. Vi har dock inte bestämt något definitivt än. Det beror lite på vädret och så också.
Vi vill gärna fynda en tv. Eller en tvättmaskin. Och så vill ju jag fynda lite kläder förstås. Det vill inte Jonas. Han gillar inte riktigt att springa runt bland hysteriska kärringar i mellandagsrean. Undrar varför.

Andningen har varit sådär idag. Kanske liiite bättre till och från. Men inte bra. Jag hoppas att det blir lite bättre för varje dag som går.
Nu ska jag kolla lite bloggar och sen ska jag och Jonas lägga oss i soffan och mysa lite och titta på något kul på datorn tror jag.


Nej, det är inte tomten, det är mammas gubbe och min bonussyster Ida i väntan på maten.

Här äts det för glatta livet. L-G, mami och bonusbror Johan.

Den supergoda saffranspannacottan med björnbär.

Delar av gänget i väntan på julklappar. Daniel, Sister Mary, Johans blyga flickvän, Johan och min Jonas.

Här kommer lilla mamma, håhåjaja, bärande på sin kudde, håhåjaja.

1 kommentarer:

Ananas sa...

Ja det är ju det :) Var lite kul att se faktiskt. Men som sagt, det är ju massa gravkilon och det SKA man bara gå ner :) Och promenader varje dag räcker gött och väl då :)

Har ju gått ner alla grav kilon plus lite till. Har dock lite kvar till trivselvikten som jag inte legat på de senaste 10 åren tror jag :) Men det ska gå.

Ni verkar ha haft en hejdundrans mysig jul iaf. Skönt att du är nöjd med klapparna,det är jag med :)

God fortsättning!! Kramar