tisdag 15 december 2009

Igår var jag då på julfest med mina arbetskamrater. Eller några av dem iallafall. Det var jättetrevligt även om det var lite tråkigt att så många droppade av såpass tidigt som de gjorde. Fem tappra musketörer var vi kvar till strax innan klockan ett. Vi städade och gjorde iordning så de skulle slippa göra det idag.

Mycket gott att äta var det och många skratt blev det och så hade vi julklappsutbyte förstås. Vi fick numrera våra klappar när vi kom och sedan lägga dem under granen. Sen fick vi dra en lapp med ett nummer på och det numret vi fick gav oss en julklapp med samma nummer. Robert dök upp hemma hos mig strax innan det var dags att bege sig mot ferren och vi delade på en öl innan vi halkade dit i snön. Jag fick förresten Roberts julklapp, en jättesöt ljuslykta.


Delar av gänget i väntan på maten. Bara glada miner.



Såhär såg folkets kalla jultallrik ut.



Och såhär såg min ut. Eftersom jag inte käkar julmat så tog jag med mig en grekiskinspirerad sallad istället.



Rebeccas tallrik med tårta OCH chips. Konstig kombo.


Jag drack julöl till maten och övergick sedan till min dear ol´staro.

Fina, fina Robert.


Min vackra svägerska och jag. Eller nej, inte riktigt min svägerska. Egentligen är det min systers svägerska. Men indirekt är vi ju praktiskt taget släkt, Rebecca och jag.

Vi skulle ha varit och tränat tidigt imorse men jag hade ont i halsen och Rebecca hade ont i magen så det blev inget. Jag tog en liten promenad istället.

0 kommentarer: