lördag 26 december 2009

Igår bestämde vi att vi skulle åka till stan idag om det inte var för mycket snö. När vi kom upp imorse vid halv nio var det snö ÖVERALLT. Jävlar, vad mycket snö det kom inatt. Så vi blev tvungna att ställa in stadsbesöket och reafyndandet. Jag gick och la mig en stund till och snusade. Sedan var vi duktiga och satte upp en spegel. Det var väl ungefär det som blev gjort här hemma. Det skulle vara underbart att få komma iordning i lägenheten, men det blir bara små, små pyttesteg i taget. Vi får se om vi hinner/orkar göra lite till veckan.

Jag började en timme senare på jobbet idag, så istället för två började jag klockan tre. Skönt. Där var det som vanligt fullt upp! Det går verkligen i ett just nu och man är fruktansvärt trött i huvudet när man kommer därifrån. Pulsade hemåt och Jonas mötte mig nästan ända framme vid jobbet. Tillsammans gick vi hem i den vintriga kvällen. Snön var så otroligt fin nu under kvällen. Den gnistrade som miljoner diamanter! Vackert, I say.

När vi kom hem tappade vi upp ett skumbad, tände lite ljus och låg där och pratade tills vi blev alldeles skrynkliga! Supermysigt. Det var verkligen skönt att ligga där och bara slappna av i värmen när man precis kommit in från kylan utanför. Det är faktiskt - 9 grader.
Nu har jag precis klivit upp och krupit ned under täcket i sängen med datorn i knäet. Vi ska kolla på gårdagens avsnitt av På Spåret innan det är dags att sussa, tänkte vi. Andningen har förresten varit liiite bättre idag igen och jag hoppashoppashoppas att det snart kommer att vara helt bra! Men jag vågar liksom inte tro något.

Imorgon lär jag få gå hemifrån tidigare än vanligt om jag ska lyckas komma fram i tid till jobbet. Det är inte jättebra plogat.
Efter att jag gjort mitt arbetspass tänkte vi göra ett nytt försök att komma in till stan och kolla in rean. Vi får väl se om vi har bättre tur då och faktiskt lyckas komma iväg!



Mysbad.

2 kommentarer:

Marie sa...

Jag har svårt för att tänka på mig. Alla andra kommer först. Men försöka går ju *ler* jag skulle nog behöva en omprogramerig av hela mig, är inte lätt att vara positiv när man alltid varit negativ och man aldrig trott på sig själv.

Vad mysigt ni såg ut att ha det i badrummet :-)

Annika sa...

Ja det är hemma hos dem :) Ja det är verkligen en fin färg! Först fick jag se färgen i burken och tänkte,"shit, vilken färgbomb,kommer det verkligen bli bra?" Men när de fick den på väggen blev det skitsnyggt! Ses i morn! Då blir det hemmagjord pasta! ;D Kram!