fredag 29 oktober 2010


Morrn morrn.

Här sitter jag och är alldeles klar och redo att gå till jobbet. I vanliga fall skulle jag inte gå upp förrän ungefär nu. Jag börjar inte jobba förrän 06.45 och med tanke på att jag bor cirkus 5 minuters cykelväg från jobbet behöver jag inte gå upp så tidigt.

Anledningen till att jag redan är uppe och färdigmejkad och så är, som ni säkert listat ut, på grund av att jag inte kunde sova. Från ungefär 03.40 inatt har jag mest legat och tittat på klockan. 05.20 bestämde jag mig för att kliva upp.

Jag undrar vad det är som gör att jag inte kan sova? För trött är jag ju. Jag är så jävla trött att jag nästan spyr. Och nu när jag sitter här orkar jag knappt hålla ögonen öppna, så trött är jag. Jag har sovit dåligt till och från under en period nu, men jag hoppas att det mest beror på:

A) Att inte J är hemma och ligger bredvid och B) Att jag är rädd att försova mig. För jag skulle inte mäkta med att hamna i en av mina jag-är-skittrött-jämt-men-orkar-ändå-inte-sova-perioder just nu. Nu återstår att se hur jag ska klara av denna arbetsdag. Vi går en personal kort hela dagen och det känns sådär kul just nu. Och tror ni att jag kommer orka ha någon mysmiddag med J ikväll? Vi får väl se. Just nu känns det fan inte så alltså.

Jag önskar er iallafall en fin fredag!

4 kommentarer:

Beatrice sa...

Men så tråkigt att vakna så tidigt, men visst det är ju bara att gå upp.
Vet också hur det är att gå kort på jobbet, nu har jag ju sökt "annat" det heter boendestödjare och det är inom psykiatrin och deras behov är olika , kan nog nästa säga hemtjänst men inte (med äldre) utan dom som hamnat utanför samhället genom droger /sjukdomar , men visst skulle det vara kul att prova

Essi sa...

De där låter bekant, när min sambo har åkt iväg på jobb (borta 1 mån i taget) brukar jag sova hur dåligt som helst, de är som att tryggheten försvinner och man är så himla sårbar. Sen kan jag sova dåligt om jag är hungrig eller just som du sa i tidigare inlägget; tittat/läst någo hemskt! Kämpa på nu!

Titti sa...

Usch vad jobbigt att inte kunna sova!!! Tack för din kommentar på min blogg =).. Jag har en vimpel i vardagsrummet i vitt och grått =) gissa om M skakade i huvet åt mig.. han fråga om vi skulle ha cirkus här hemma ....hihi.
Självklart lägger jag ut fynden om det blir några =)
Kram och ha en bra dag !!!!/ Titti

Joh@nn@:s sa...

ja de är en del nya =) jag ska faktiskt dit och jobba ikväll....lite små jobbigt för jag ska upp 3.30 i natt ska till Ullared *L* =) men man får tänka på pengar lite extra är alltid gött....de är snart jul och de kostar fast jag ska köpa alla julklappar under helgen ska ju sova i ullared =) kram