fredag 15 oktober 2010

Nu har jag fått det bekräftat - min sömn är totalt fucked up. Igen.
Har ju mina perioder då jag sover som en kratta, alternativt sover inget alls. Jag har alltid haft det. När jag var lite yngre berodde mycket på jobbigheter. Jag låg och tänkte alldeles för mycket. Oroade mig. Det gör jag förvisso nu också. Men inte lika mycket som då. Nu vet jag inte riktigt vad denna sömnlöshet beror på egentligen.

Men just igår låg jag och tänkte på massa jobbiga saker. På hur vi kämpat för att jag ska bli gravid det senaste 1,5 året, på hur jobbigt det har varit och hur jobbigt det ÄR, och hur dåligt jag har mått över detta, på vad vi har framför oss om vi inte lyckas snart, på mina nära och kära och hur de mår, på en vän som jag stötte på igår som är väldigt sjuk... Ja, såna saker. Jag sov kanske två timmar inatt. Och då överdriver jag.
Jag är således jävligt trött och illamående idag. Inte ens den långa, varma duschen hjälpte. Blä. Och jag som ska till J och ha en mysig helg strax.

Imorse var det -1,5 grader ute och detta var vad som mötte mig när jag tittade ut genom fönstret:

Vackert. Ser ut som att det kommer bli ännu en fin höstdag. Nu ska jag försöka greja iordning det sista och packa och sånt, så jag har allt klart. Åker till stan strax efter tio. Sen har jag en hel timme på mig innan bussen mot Örebro avgår. Hade tänkt ringa ner syrran på stan för en fika, men jag kom på att hon är på väg mot Jönköping för att gå på bröllop. Jaja, John Ajvide Lindqvist får bli mitt sällskap istället.

Det ska bli så himla skönt att få komma bort och få lite miljöombyte, även om det bara handlar om några dagar. Jag blir så trött på den här hålan ibland. Och det ska bli skönt att få en ledig helg ihop med min darling innan heltidsarbetet drar igång för mig till veckan och jag startar med arbetsveckan from hell, med bara en dag ledigt.



Suddiga bilder. Men det är jag på bilden om ni undrar.

0 kommentarer: