fredag 22 oktober 2010

Här hemma råder febril aktivitet. Eller nja. Febril var väl att ta i kanske. Men vi är ganska effektiva idag måste jag säga.

Jag har bäddat rent i sängen och nu håller jag på och tvättar. Jag tänkte även göra iordning för hösten ute på balkongen eventuellt. J har försökt fixa med tv-jäveln eller, rättare sagt boxen, som fortfarande inte funkar och nu är han ute och byter däck på bilen. Han har även kastat massa reklam och kartonger i återvinningen. Vi hade tänkt göra några bankärenden också men det hinns nog inte med.

Jag ska iväg och handla lite inför helgen om en stund, men först ska jag vattna alla mina blomster. Det är verkligen fullt upp när man bara har en dags ledighet under en arbetsvecka. När jag kommer hem från jobbet har jag ofta så jättepyttelite energi kvar så att jag bara orkar göra det mest nödvändiga. Och allt annat som måste göras måste man dessvärre ta igen på lediga dagar istället.



0 kommentarer: