fredag 22 oktober 2010

Nu har vi hållit på och rotat i stort sett hela dagen, så nu får det faktiskt räcka för idag. Jag påbörjade bara Operation Höststädning på balkongen idag. Men jag fick iallafall slängt alla gamla blommor som stod där och hängde. Två stora, svarta sopsäckar blev det.

Den senaste tidens blåst har inte varit snäll mot mina pelargoner som stod därute i blomlådan. Men jag tog in fyra stycken av dom och planterade om, så får vi väl se om de lyckas repa sig eller inte.

Har en tvätt kvar att hänga nu, sen får det vara färdigtvättat för dagen. Ska strax gå och baka en kladdkaka som kommer att få agera dessert till kvällens trerättersmiddag.

Rosa trädgårdsspade. Ett måste.

Rosa vattekanna. Ett måste. Och pelargonerna är också rosa. Två av dom är ljusa och två är cerise(a). Märks det att jag gillar färgen rosa månne? :D

3 kommentarer:

Gizze sa...

Lyktan finns på saker & ting i säffle

Trodde den skulle kosta en del, men kostade bara 39 kronor...

Ha en fin helg/Gizze

Malla sa...

Klart man gillar rosa ;)

Gizze sa...

Ring dit och be henne skicka till dig, funkar säkert, de finns i två stl liten 29 större 39


Gizze