fredag 29 oktober 2010

Arbetskamrat letar efter ett papper. Drar ut låda, drar in låda. Öppnar nästa låda. Hittar till sist det hon finner. Hon brister ut i ett nöjt leende och böjer sig för att ta ut det och säger glatt (och kristet): Sök, och du skola finn... (Alla papper åker ut och hamnar på golvet) SATAN!
Från kristen till hädare på bara några sekunder. Jag skrattade gott åt henne faktiskt.

--------------------------------------------------------------------------------

Shit, vad trött jag är alltså. Blir säkert en tidig kväll. Lite Idol förstås, men efter det kan det bli raka vägen i säng. Det är inte omöjligt. J väntas inte hem förrän om ungefär 2,5 h! Trist.
Det blir iallafall fläskfilé med gorgonzolasås till middag. Inte riktigt som bilden nedan men det var typ det som kom upp när jag googlade. Tänkte strax gå och börja förbereda så mycket som möjligt så jag inte behöver gå ifrån mitt i Idol sen.

Men först ska jag tvätta av mig sminket och ta mig ett varmt bad. Är helt stelfrusen och just nu känns det som att jag aldrig kommer att bli varm igen. Huu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ser riktigt gott ut men jag avskyr gorgonzola :( men men :P man kan inte gilla allt :) var det gott?

Jag gjorde soppan :) jättegod men man ska nog blanda kyckling&fiskbuljong, jag tog bara fisk :)

Kram Lisa (lising)

Ordbajsarn sa...

Kul att du har valt mitt namn som rubrik ;)