söndag 3 oktober 2010

Som sagt, gårdagkvällen var supertrevlig. Men jag, som inte brukar dricka speciellt mycket eller ofta, var lite ringrostig och efter 4 glas rödtjut samt två glas innan avresa till stan kände mig måttligt pigg idag. Ja. Ska jag vara ärlig så har jag varit sjukt seg och legat i soffan med täcket över mig hela dagen.

Nu börjar det dock ordna upp sig! Vi har söndagssteken i ugnen och en nygräddad ananaspaj att avnjuta till dessert.


Syrran var glad.


Vitlöksbröd, heta kräftstjärtar och honungsgratinerad chévre.


Tortellini med ricotta och tomat och grillad majskyckling.

Kolla, kolla vilka som satt vid bordet bredvid oss! Bröderna Rongedal. Helt söta. Hade velat ta en idolbild, men jag vågade inte.

1 kommentarer:

Malla sa...

Skönt ändå att kunna ligga med täcket över huvet hela dagen :)
Maten såg riktigt god ut!