måndag 18 oktober 2010

Dagen började med en tung huvudvärk och två Panodil för min del. Kände mig febrig och mådde inte alls bra. Arbetsdagen har varit hektisk. Milt uttryckt. Två nya patienter kom samtidigt, precis innan lunch och jag blev inkastad på ett ankomstsamtal - något jag aldrig har varit med på förut. Nu är det fullbelagt på avdelningen. Så det ska bli intressant att se hur onsdag kväll blir, när jag är ensam.

Det var bara en ordinarie personal i tjänst och hon skulle iväg på föreläsning 12.30 så det var jävligt körigt där precis innan hon skulle gå. Hon är ganska uppstressad överlag denna damen, och det gör att jag också blir stressad. Jag brukar sällan bli det, men har en förmåga att smittas om någon jag jobbar med är det. Kändes riktigt skönt när jag fick gå hem för dagen. Hatar när det är sådär körigt och jag inte har koll på läget och vet exakt vad som ska göras. Det är ju faktiskt min första dag idag på vikariatet bara och jag är inte alls varm i kläderna ännu. Ibland känns det som att personalgruppen har högre krav på en än de borde såhär i början.
Imorgon har jag den tidiga turen. En riktig långdag, 06.45 - 16.00. Jag hoppas dagen blir lite lugnare då.

Det är inte särskilt roligt att komma hem och liksom inte orka göra någonting bara för att jobbet sugit musten ur en. Men deet är väl förhoppningsvis bara nu i början som det är så.
Well. Jag har åtminstone besökt Apoteket och affären för ett litet matinköp. Annars har jag mest halvdegat i soffan sedan jag kom hem. Har krupit upp i ett hörn av soffan med en filt omkring mig. Jag håller på och läser Människohamn av John Ajvide Lindqvist och den är skitbra. Utanför fönstret blåser det småjävlar. Känns som att det är storm på g. Så det är rätt skönt att sitta här inne i värmen faktiskt.



3 kommentarer:

Malla sa...

Hellu - från imorgon är det din tur att vara veckans blogg hos mig om du fortfarande vill :)
I så fall - maila mig en bild eller skicka länk på ngn jag kan använda på bloggen så dyker du upp under morgondagen :)

Malla sa...

Självklart :)
Jag frågar den som står på tur efter dig istället så får du vara från nästa vecka om du har tid :)

Sara sa...

Bästa boken som gavs ut förra året! Älskar den :)