söndag 31 oktober 2010

Om ni trodde att jag precis rullat ur sängen, så trodde ni fel! Jag har varit vaken sen 09.30 faktiskt. Och fått lite gjort sedan dess också. Bland annat har jag gjort en veckomatsedel för kommande vecka. Känner mig jättesugen och inspirerad till att laga mat!

Gårdagen var trevlig. Men det hade visst blivit ett litet missförstånd mellan mig och karln i huset. Han hade tänkt att han skulle hämta mig runt midnatt ungefär, jag trodde han var helt införstådd med att han skulle hämta mig runt två, när krogen stänger. Så var inte fallet. Han verkar inte ha varit ute på så länge att han glömt att man inte går på nattklubb klockan nio direkt. Well. Vi fick göra en kompromiss och han hämtade mig strax innan 00.30. Därför fick jag skippa utgången tyvärr. Det kändes som fel beslut igår, för jag ville verkligen med ut, men idag är jag glad att jag kom hem i tid. Är inte det minsta bakfull!

Men det var trevligt ändå! Vi satt hemma hos Lina och förfestade lite innan vi drog till Tempel och käkade mat. Jag åt en skitgod grillad kyckling som var fylld med soltorkade tomater, bacon och manchegoost. Det serverades tillsammans med vitlöksdipp, bearnaisesås och bakad potatis. Efter maten gick vi till Blue Moon. Där var kön hur lång som helst och vi stod där en stund innan vi bestämde oss för att gå någon annanstans istället. Höll vännerna sällskap i kön och när de var näst på tur avlägsnade jag mig och åkte hem igen.

Skickade kärleks-sms till syrran igår också. Fick ett fint svar tillbaka.
Annars idag har jag minsta möjliga planerat. Jag ska helga vilodagen. En tur till affären är det enda jag har planerat för dagen.

Nu ska jag gå och fixa mig en omelett. Magen skriker av hunger!

Underbar mat.


Halloween. Scaaaary.

1 kommentarer:

marie sa...

haha... :)