lördag 2 oktober 2010

Jag har pluggat teori en sväng nu. Vill verkligen ta det där förbenade körtkortet snart.
Men jag är så hemskt nervös för uppkörningen att bara tanken på den gör mig svimfärdig och smått illamående. På ett onormalt sätt. Jag skulle nog behöva gå i terapi för att råda bot på denna nervositet. Jag vet att de flesta är nervösa för uppkörningen, men alltså, jag är LIVRÄDD. Det är det där med att sitta och bli bedömd som jag inte gillar. Och jag vill vara felfri. Jag har så jävla höga krav på mig själv.

Även på den tiden jag övningskörde på körskola med en bilskollärae var detta ett problem. Så fort läraren sa åt mig att göra si eller så istället eller tipsa om saker blev jag svettig, fick en klump i magen och mådde illa. För jag gjorde något som inte var klanderfritt. Jag var inte felfri. Och då gick jag ändå i körksola för att LÄRA MIG. Jag visste ju att jag inte skulle vara fullärd när jag började. Men ändå. Så om det blir något körkort för mig någon gång återstår att se. Men jag hoppas verkligen att det blir det! Jag vill så gärna.

Well. Annars idag har jag inte gjort sådär värst mycket. Duschat. Ska strax gå och göra mig iordning. Jag och syrran ska bjuda ut far på middag eftersom han fyllde 50 i måndags. Det blir nog riktigt trevligt! Vi ska HIT!

1 kommentarer:

Marie sa...

Du har kommit längre än mig när det gäller körkort i alla fall och jag tror du kommer klara det hur bra som helst när det kommer till uppkörningen :-)

Själv blir jag nervös när jag kör för att jag är rädd för att orsaka en olycka och att jag inte hittar växlarna och att jag gör allmänt fel. Sen skulle jag vara jättenervös inför halkbanan och uppkörningen också. Själva teroin är nog det jag skulle ha lättast för *s*

Ha en trevlig kväll! :-)

kram