torsdag 28 oktober 2010

I förrgår kollade jag på Det Okända precis innan jag skulle lägga mig och drömde sedan om spöken. Igår läste jag i Hanteringen av odöda av John Ajvide Lindqvist. Och den är ju ganska läbbig. Den handlar kort sagt om döda människor som återuppstår.

Men det är inte handlingen som är det mest läskiga. Det är bilden på framsidan. Den är så JÄVLA ÄCKLIG! Jag klarar inte av att lägga den med framsidan uppåt på nattduksbordet när jag läst färdigt, utan måste lägga den med baksidestexten uppåt. Och helst vill jag inte titta på omslaget när jag slår upp den för att börja läsa heller.

Häromkvällen låg den bredvid mig i sängen, (där jag ibland lägger den när jag inte orkar rulla runt och lägga den ända borta på nattduksbordet), med omslaget UPPÅT! Ja. Den låg med omslaget uppåt. Jag blev helt kall inombords eftersom jag visste att jag inte lagt den så. Svalde hårt några gånger och kände hjärtat banka i bröstkorgen på mig och hann tänka att jag har något onaturligt elakt väsen här i lägenheten som försöker skrämma mig, alternativt att zombierna themselves varit här och vänt den. Sen kom jag på att jag faktiskt rullar omkring ganska mycket om nätterna och far fram och tillbaka som en jojo och att det inte alls vore konstigt om den råkat vända på sig där den låg på mitt täcke. Men fy fasen vad äcklig den är!

Och nu håller jag på att skita ner mig varje gång jag går in på min egen blogg och möts av denna skräckbild det första jag gör! Smart att lägga upp bilden här. Jävligt smart. Nu kommer det vara det sista jag ser på näthinnan innan jag går och kryper ned i sängen nästan. Detta måste åtgärdas snarast.

Note to self: Kolla icke på skrämmande spökprogram på tv, och läs heller inte några zombieböcker med skitäckliga omslag precis innan sängående! OBS! OBS!



3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja eller hur :) lite festlig är den allt! Jag ska laga den imorgon :) men blir med torsk istället, går nog minst lika bra som hokifilé.

Hoppas det blir bra :D kram!
/Lising

Malla sa...

ooo sånt där skulle jag aldrig våga se och absolut inte ensam :S
Jag är räddare än räddast :P

Gizze sa...

Nej, ja ha faktiskt fått nåt gjort...äntligen...

och i morrn är det freeeeda ;-D

Kraam