onsdag 16 september 2009

Ja, det har jag gjort idag. Inte cyklat en banan, utan CYKLAT på en banan. Jag har invigts i vattengympans värld idag. Där cyklar man tydligen på bananer och så använder man gummihantlar. Mycket intressant. Det var faktiskt roligt, även om det skiljer sig lite från de sätt jag är van att träna på. Inte så mycket kondition, svett och flås, utan lite mer statiskt. Och såklart väldigt mjukt och skonsamt för kroppen. Inte dumt alls. Kommer förmodligen att poppa upp där någon mer gång. Vi bastade innan. Det var sååå skönt. Fast jävligt varmt. Vid varje inandning brände jag sönder ett och annat näshår. Men det var det värt.

En annan sak som jag insåg idag, var varför jag allt som oftast undviker badhus. Tanken slog mig att det kan bero på andra saker än att jag kanske inte är helt bekväm vid att visa mig i bikini/baddräkt offentligt. Jo, en av anledningarna är alla NAKNA människor. Alla nakna tanter, rättare sagt. Missförstå mig rätt, jag har inget emot nakenhet egentligen, jag är inte direkt pryd av mig. Men när man är i badhuset så går folk omkring helt spritt språngande hela tiden. Bara sådär. Helt bekväma. (Nu snackar vi såklart i omklädningsrum/dusch/bastu) Jag tycker det är lite lärrigt. Det är gamla, vita tantrumpor och skrynkliga tantsnippor överallt. Och står man böjd, för att till exempel ta på sig en strumpa och sedan kikar upp lite kan man, om man har jävlig otur, stå öga mot öga med en livs levande tantrumpa eller tantsnippa. SKITNÄRA. Så att man nästan måste rygga tillbaka. Bespara mig!

Well. Nu har jag precis kommit ur badkaret här hemma och sitter och smuttar på ett glas rött. Jonas har gjort middag till mig så nu blir det till att äta. Återkommer om en stund.

1 kommentarer:

Marie sa...

Själv huserar jag och Mia i lilla bassängen tills de släcker ljuset för oss och då är det oftast tomt uppe i duscharna och omklädningsrummet :-)