måndag 14 september 2009

Quinoasallad med kycklingfilé



Terrade något nytt idag.
Du behöver:
Quinoa, för 4 personer
Rödlök
Sockerärtor
Körsbärstomater
Fetaost
Isbergssallad
1 Avokado
Röd pesto
3 kycklingfiléer
Valfritt bröd


Som vanligt är det beräknat för ca 4 portioner.


Gör såhär:

1. Koka quinoan mjuk och låt svalna lite
2. Skär grönsaker/ost under tiden
3. Stek kycklingen tills den är helt genomstekt
4. Blanda i ungefär en halv burk pesto i quinoan och häll sedan i resten av grönsakerna och blanda väl
5. Värm brödet i ugnen


Sen är det bara att äta! Lättlagat och enkelt. Precis som det ska vara. :)

2 kommentarer:

Tezz sa...

Woohoo jag fick ett ord att veridiera=)

Tack det är bra!
hur är det själv??

Försökt kommentera på din sida ganska ofta utan framgång.. vad hungrig jag blev när jag såg maten på din bild! Ser så gott ut!

Kram Tezz

Therese sa...

Det får jag testa nån gång :)
Du borde skriva ner alla recept i en söt liten bok som sen kan stå i en hylla hemma hos mig ;)