söndag 6 september 2009

Jag har varit ute och sprungit med syrran. Vi har en regel nu när vi ska försöka springa tillsammans ibland: No Talking.
Det går inte att prata samtidigt som vi springer. Vi flåsar för mycket. En enkel regel. Och så får man lite sällskap.
Det gick bra idag. Är impad över att syrran orkade springa nästan precis hela sträckan, trots att hon inte sprungit på så länge.
Jag å andra sidan har dock fått förbannat, jävla skitont i båda benen. På insidan av vaden/skenbenet liksom. Tänkte att det var benhinnorna först, men de sitter väl på framsidan av benet? Jag har iallafall jätteont! :( Kände det redan igår lite smått efter att jag varit ute och sprungit. Idag kändes det inte under tiden jag sprang, men nu efteråt. Kan det vara vanlig överansträngning? Jag har även ett par dåliga skor att springa i. Det kanske har något med saken att göra. Jag orkar fan knappt gå nu. Hoppas det går över snart.

Jonas är duktig och håller på och ska grunda inne i sovrummet. Själv är jag som vanligt yr i skallen och smått illamående. Tänkte ta mig en varm dusch nu och hoppas på att det går över.
Imorgon måste jag plugga.

2 kommentarer:

Ananas sa...

Tack så jättemycket din lilla hurtigfia =)

Jennie sa...

Kan vara både och. Kroppen behöver vila för att kunna återhämta sig. Ett tips: Vila en dag eller två tills det gått över och ge löpningen en ny chans då. Jag tycker du är helt inne på rätt spår, men om inte kroppen får vila ibland så förstör löpningen mer än den gör nytta. Stolt över dig för att du kommit igång så bra. Vill du hålla koll på hur mycket du springer och jämföra dina pass med dina tidigare, registrera dig på jogg.se
Puss