onsdag 23 september 2009

Sköterskan: "Vi har en tid den 30:e Oktober."
Jag: "Hmm. Ja, det är nästa vecka ja... Ja, då kan jag!"
Sköterskan: Ehrm. Nej, den 30:e OKTOBER. Vi har en månads väntetid. Om det inte är akut.

Jaha. Tack som fan.
Jag hade ju inget annat val än att ta den tiden. Jag tror inte att mitt tillstånd kommer att försämras drastiskt under den tiden jag får vänta heller så det är väl bara att bita ihop och stå ut. Men är det inte under all kritik att man ska behöva vänta i över en månad för att få komma till farbror doktorn och göra en simpel läkarundersökning/hälsokontroll? Tänk OM det är något allvarligt fel på mig? Tänk om jag har cancer. Den hinner ju leva loppan rejält innan det är dags för mitt läkarbesök. Oh well. Jag får helt enkelt försöka intala mig att det inte är något allvarligt fel och försöka slappna av. Lättare sagt än gjort för en hypokondriker som mig.

Jag har även varit på Ö&B med mamma. Där försvann ganska många hundralappar. Nu ska jag packa upp mina paket från Jotex som jag hämtat ut idag. Spännande!
Och sen kanske jag öppnar skolboken en stund. Kanske. Imorgon blir det iallafall inget plugga av eftersom jag blev bokad för jobb imorgon kväll. Sweet.

2 kommentarer:

Annika sa...

Du ska se att det inte är något allvarligt fel på dej. Man kan känna sig sjuk utan att det är något allvarligt.

Vilken vån ska du vara på? Tänkte om du ska vara på tvåan, för då ska vi jobba ihop :D

Marie sa...

Vad tråkigt att behöva vänta en månad för att få komma till doktorn.

Och du tjatar inte alls om sjukdomar eller krämpor tycker jag så skriv på du :-)

Hoppas ni får ordning på allt till slut så att ni kan få er en liten bebis *kramar*