söndag 13 september 2009

Jag känner mig på gränsen till förtvivlad. Jag är så jävla trött på att må som jag gör. Imorgon ringer jag min hormondoktor. Han måste laga mig på något vis. Jag orkar liksom inte. Jag är ledsen stor del av tiden och särskilt när jag tänker på vad orsakerna kan vara. Jag skrämmer upp mig själv.

Nu har jag inte haft mens på över sju veckor. Förra veckan tog jag ett graviditetstest. Jag hoppades så att det var på grund av att jag var gravid som mensen uteblev. Det visade negativt. Oj, vad ont det gjorde i mig. Jag gick sönder ännu lite till inombords. Men inga tårar har fällts. De finns där inom mig. Uppdämda och väntar på att få bli befriade. Men jag kan inte. Jag tror inte att jag någonsin slutar gråta om jag väl börjar heller. Jag vet inte hur många gånger under veckan jag har tagit upp testet ur soppåsen, vänt och vridit på det. Hållit upp det i olika ljus för att kanske skymta ett plus. Men förgäves. Det var bara att inse. Ett starkt minus. Jag är inte gravid. Kroppen spelar mig ett spratt. Nu är mensen borta. Bara sådär.

Undrar om mina hormonvärden har skjutit i höjden? Eller vad det beror på att den bara försvunnit. Min mens har aldrig varit borta förut. Inte en enda gång sedan jag fick den, några veckor innan jag skulle fylla tolv. Den har dykt upp varje månad, om än lite oregelbundet, så har den ändå kommit. Som ett brev på posten. Och nu håller min kropp på att lägga av känns det som. Jag mår pyton. Både fysiskt och psykiskt. Därför måste jag ringa min hormondoktor imorgon. Så han kan göra allt bra igen. OM han kan. Jag hoppas det. Annars vet jag inte vad som kommer hända. Det är ju som bekant ganska svårt att lyckas bli gravid om man inte har någon ägglossning eller mens.

Det här är nästan det enda jag går runt och tänker på om dagarna. Och det äter upp mig. Jag måste få veta vad som kan göras åt det.
Nu ska jag jobba. Jag är inte alls upplagd för det. Skulle helst vilja ligga i sängen och tycka synd om mig själv resten av dagen.

Förlåt mig, för min självömkan. Jag är egoistisk. Men jag kan inte ha det såhär.

3 kommentarer:

gaby sa...

hej gumman. jobbigt da :( ja hoppas de blir bra snart iaf å att de blir bebis nångång.. e du bokad på boxen på månda?? ja tänkte kolla imorn iaf om de finns nån plats kvar för då bokar ja mig.. ska du till mia/thea på lörda? vi ses ju där då om ni kommer. ha de. puss

Joh@nn@:s sa...

Hej Milla....hoppas allt ordnar sig för dig...min mens försvann också och den är aldrig oregelbunden....jag tog ett test men den visade - fick igen mens ialf så jag tig ett test 2 veckor efter och då visade de + (då väntatde jag Meja )....jag vill inte ge dig falska förhoppningar men de finns dom som är låghormonare då syns de inte på testet förräns efter flera veckor...kram

Marie sa...

Usch för såna dagar :-( hoppas du mår bättre snart i alla fall.

Måste tacka för receptet på fläskfilén också, gjorde den idag och det var jättegott :-)