tisdag 15 september 2009

Jag kom på att jag inte har visat någon bild på det nya håret. Inte för att det är någon väldigt stor skillnad, men ändå. Lite kortare, och några nyanser mörkare blev det iallafall. Och dyrt var det. Nästan 1000 kr gick kalaset på. Det hade jag inte råd med. Inte alls faktiskt. Men det var liksom bara att knipa ihop och snällt betala. Klippningen och färgningen var ju liksom redan gjord. Nästa gång är det jag som frågar innan hur mycket det kommer att gå på. Jag tycker inte att det är rimligt att lägga tusen spänn på HÅR! Inte om man är en jävligt fattig student iallafall. Det är väldigt dyrt på den salongen som L jobbar på, men eftersom hon är lärling så får man lite rabatterat pris. Det märktes inte denna gången kan jag säga! Men det blev som vanligt väldigt fint! L är duktig. Jag är supernöjd. :) Trots det höga priset.

Dessutom tog det väldigt lång tid. Inte L:s fel, utan hennes petiga handledares, men det finns ju roligare saker att göra än att sitta i en frisörstol i fyra timmar. Dessutom blev det lite stressigt på slutet då L fick en ny kund, vilket resulterade i att hon inte hann varken föna, platta eller styla mitt hår. Så jag gick ut på stan helt ostylad i huvudet. Det var inte kul. Det ska ju liksom ingå tycker man. Det är ju kul att komma ut helt nyfriserad och fint iordninggjord. Men som sagt, absolut inte L:s fel. Det var en kamp mot klockan. Så kan det gå. Men det var lite trist.
Nästa gång ska jag nog gå till en annan L, som jag har gått hos innan. Hon har varit mammaledig nu, men ska börja jobba lite smått snart igen. Sweet. Där var det inte riktigt lika dyrt åtminstone.

Nu ska jag snart fixa en smoothie och sen beger vi oss mot skolan, jag och Jonas. Eller ja, jag börjar inte förrän klockan 13.00 så jag tar nog ett kort varv på stan innan jag börjar.
Later!

Här kommer en före-och efter bild.

3 kommentarer:

Mamma Dee sa...

Hej Milla! Fin du var i håret! Är det Lovisa du brukar gå hos? Jag brukar gå hos henne o hon är superbra =) Tyvärr ska jag inte på föreläsning har ingen barnvakt o Honey kunde inte va ledig =( Lite ångest över det faktiskt =( Men men vad gör man?? Går du nåt på praktiska lektioner? Jag ska iväg den 22:e på morgonen? Vore så kul o ses IRL! =) Kram

K sa...

Aa, fiiint hår! Vad skoj! Men visst 17 är det dyrt hos frissan, FY. Mava tar allt emot studenter, pleasekomochhälsapå!!!!! :D :D :D

Therese sa...

Looking good! Det blev skitbra :)