söndag 6 december 2009

Inatt drömde jag återigen (!) om Ullared. Jag börjar bli smått besatt av tanken på att åka dit tror jag. Hur nu det är möjligt. Jag drömde att jag, pappa och syrran åkte dit. Vi kom fram sent på fredagen och skulle till själva varuhuset (a.ka. PARADISET på lördagen. Vi skulle övernatta på ett hotell i närheten. Så när vi kom fram gick vi ut och käkade middag. Efteråt var det hela två timmar kvar tills varuhuset stängde så jag tyckte att vi nog kunde åka dit och reka lite inför nästa dag. Liksom kolla de olika avdelningarna och se var de olika sakerna fanns. Det var jag den enda som tyckte. De andra tyckte attvi gott kunde vänta tills nästa dag.

Då åkte jag dit själv. I entrén stod det guider till förfogande. Man fick välja vilken man ville ha. Jag valde en man i 40-årsåldern med ultrablonderat hår ned till axlarna och finnar i ansiktet. han verkade snäll och ödmjuk. Han visade mig runt överallt därinne och när jag var klar med rundvandringen kände jag att kjag hade full koll på läget inför nästa dag. Sen vaknade jag.
Well. Jag vet inte vad man ska säga om dessa drömmar.

Jag stod som bäst framför spegeln och satte upp håret inför min arbetsdag när det ringde i min mobil. Det var Annika. Jag visste att hon jobbade så jag antog att det var något viktigt, som några detaljer angående Ullaredsresan eller så. Jag hade bett henne maila den där gubben på bussföretaget som vi skulle åka med för att kolla att resan verkligen blev av och det gjorde hon igår. Idag fick hon svar. Resan skulle INTE bli av!
Jag såg nästan mitt liv passera i revy framför ögonen när Annika säger att hennes underbare bror kan köra oss istället! Glädjeskutt i hjärtat och frid i själen igen.

Jävligt dålig stil att inte de från bussbolaget meddelar oss om nu inte resan blir av, utan att vi ska behöva höra av oss till dom. De kommer jag fan inte att åka med i framtiden. Men nu kommer vi att få åka bil ned. Underbara tanke. Jag är bara rädd att herr D kommer att dra sig ur i sista minuten när han inser vad det är han egentligen har gett sig in på! En hel dag i ett varuhus med ofantligt mycket människor överallt. Är rädd att han kommer tröttna efter två timmar och gå efter oss och titta på klockan och sucka högljutt eller ännu värre gå ut och sätta sig i bilen och ringa A gång på gång och fråga om vi är klara snart. Då skulle jag bli skitstressad!
Men oj, vad snäll han är som ställer upp. Undrar vad A fick muta honom med? Hehe. Han ska få en fin present av oss som tack för hjälpen och för att han ska förstå att vi verkligen uppskattar att han gör detta.

Ny dag blev det. Istället för på torsdag åker vi redan på TISDAG. Halleluja.
Färdigtjatat.
Nu ska jag gå och äta lite lunch innan det är dags att bege sig till jobbet.