torsdag 14 januari 2010

Jag mötte upp Jonas på stan strax efter 16.00. Då gick vi till Vero och käkade en bit mat. Jag åt pasta med chilikyckling, fetaost och soltorkade tomater. Det var mumsigt värre. Men sen fick jag skitont i magen och mådde illa. Trodde knappt att jag skulle orka mig igenom bion faktiskt. Men det gick bra. Nu känns det lite bättre.

Vi kollade på Avatar. Oj, säger jag bara. Vilken underbar film. Och tänkvärd. Vad gör vi egentligen mot vår värld och vår natur? Jag skulle gärna bo på planeten Pandora. Oerhört vackert. Jag var faktiskt tagen efteråt och satt med tårar i ögonen några gånger under filmens gång. Och Na´Vi-folket är ju så gudomligt vackra. Se själva på bilderna nedan.
Jag vet inte riktigt vad mer jag kan säga. Jag kan bara rekommendera er att se filmen om ni inte redan gjort det. Definitivt sevärd!

Vi kom hem runt 21.30 och nu är det snart dags att gå och lägga sig. Det har varit en lång dag med mycket känslor och intryck.





0 kommentarer: