måndag 11 januari 2010

Det är som vanligt fullt upp.
Jag vaknade redan 05.15, försökte somna om men kunde inte. Gick därför upp tjugo i, en halvtimme tidigare än vanligt.
Jobbade först till klockan 13.00, sen var det hem och softa i en halvtimme innan jag skulle åka till tippen med mamma. Där tog det tid. Det var så jävla mycket skräp som skulle bort! Jonas har varit supereffektiv och grejat hemma idag och ställt tillbaka kartongerna på vinden. Vi har fortfarande kvar en del grejer här nere men inte alls lika mycket som innan.

Klockan 15.00 hade jag tid hos en distriktssköterska för att prata mat och sånt. Var där i en hel timme. Blev inte jättemycket klokare, men lite. Från och med imorgon ska jag börja skriva matdagbok i två veckor och sen ska jag tillbaka till henne och redovisa resultatet. Efter besöket på vårdcentralen handlade jag lite och nu har vi precis käkat nästan. Sitter och väntar på att premiären av Halv åtta hos mig ska börja. Är lite ledsen över ett blogginlägg som en person skrivit. :( Och så har andningen varit sisådär under eftermiddagen. Jag blir så trött! Trodde det var slut med den där jävla andnöden nu. Men det verkar inte så. Och så är jag skittrött. Undrar om det är för att jag vaknade så tidigt eller om det beror på medicinen? Säkert en kombination av båda.

2 kommentarer:

Marie sa...

Varför ska du skriva matdagbok? Kan maten ha något med dina medicinska problem att göra? Av det du visar här så verkar du äta hur nyttigt som helst ju :-)

Hoppas morgondagen blir en bättre dag för dig, kramar.

Therese sa...

Jag såg dig minsann på ica idag och blev en smula avundsjuk på din mössa :)