fredag 8 januari 2010

Jag drömde som vanligt helt sjukt inatt. Jag drömde att jag och alla mina tjejkompisar var i Indien. Vi var på en gudomlig sandstrand. Alla vara i och badade utom jag och Lizen.
Plötsligt kommer det fram en liten indier och lägger en ihopfälld solfjäder på min kind och frågar mig på knagglig engelska om jag vill köpa den. Det vill jag inte.

Då tar den lille indiern fram en stor... ja, vad ska man säga, pipa? Det såg ut som en pipa. Och frågade om vi kanske ville köpa ganja istället? Det som är så dumt är att jag kommer ihåg att det var just ganja i pipan. Jag som knappt vet vad ganja är. Och de erbjöd liksom inte lite ganja som vi kunde ta när vi ville, nänä, det var några bloss i pipan på direkten som gällde om vi var intresserade. På pipan satt en liten ratt. Där kunde man ställa in hur mycket man ville ha. Indierna frågade hur mycket och vred sedan ratten. När man fått i sig den dos man betalat för kom det inget mer förrän nästa person betalat sin dos och indiern ställt in ratten.

Jag och Lizen tackade naturligtvis bestämt nej även till ganjan. Däremot såg vi fullt av turister som köpte och som satt där och blossade med den lille indiern bredvid sig. Vi satt och pratade skit om dessa dumma turister som utsätter sin kropp för sånt gift och det visadesig att Lizen spelat in vårt samtal på en liten bärbar minibandspelare som hon hade med sig. Hon sa att hon skulle lägga ut ljudfilen på Facebook senare under dagen, men berätta också att det även fanns med ickerelevant material på kassetten då hon beställt akrylnaglar och någon nagelgel av något slag till sin salong och även spelat in detta på band.

Ja, det var så konstigt. Men roligt. Kanske inte för er, men för mig. Jag drömmer så himla detaljerat och sjukt ibland så jag nästan blir rädd. Anledningen till att jag drömde om Indien är självklart för att Jennie kom hem därifrån inatt. Hon var naturligtvis också med på denna resa, men hon var i plurret vid tidpunkten för detta bisarra besök med indiern.

Häromnatten drömde jag ju att jag var i badhuset där en show utspelades. Det var blandning mellan konstsim och teater. Star Wars i ny tappning var det som framfördes. Av riktiga amatörer, däribland min kusin Nicke som hade en huvudroll. Sjukt, säger jag! ;P

2 kommentarer:

Therese sa...

Det är lustigt hur det kan bli med drömmar! Själv drömde jag om stora äckliga spindlar och jätteskalbaggar inatt, inte mysigt.
Hoppas du får en härlig helg nu när du är ledig :)

Annika sa...

hehe okej ;)Ja hon var värd mycket mer poäng tycker ja! Snåljury.