måndag 4 januari 2010

Jag är så otroligt trött. På jobbet höll jag på att somna varje gång jag satte mig ned. Och det har suttit i hela dagen. Sedan jag kom hem har jag typ bara väntat på att klockan ska gå så jag får gå och lägga mig. Jag är lite hungrig men orkar inte laga någon mat. Orkar inte ens ta en macka. För så trött är jag. Nu börjar det snart bli acceptabelt att gå och lägga sig. (Om man nu kan säga så när klockan inte ens är 20.00 ännu?) Jag planerar inte att sova genast, utan jag tänkte att jag ska gå och lägga mig i sängen och kolla på någon serie på datorn ett tag eller alternativt läsa tills ögonen går i kors på mig.
Men först ska jag gå och lägga mig i ett varmt bad och värma upp min stackars frusna kropp. Det är bäst att jag lämnar dörren öppen så jag inte somnar i plurret.

Jag skulle ha varit ledig imorgon egentligen men fick en akut extratur precis innan jag gick hem förut så jag jobbar mellan 7.00 - 15.30 även då. Direkt efter jag slutat kommer Jonas och hämtar mig för att vi ska åka in på middag hos svärmor och hela tjocka släkten kommer. Det kommer bli en lång dag alltså. Därför är det bäst att jag lägger mig tidigt ikväll så jag orkar med morgondagen. På onsdag är jag dock ledig! Då ska det vilas.


Här kommer en bild på min nya, flashiga hårfön som jag fått av Mister J i julklapp. Den ska nog invigas ikväll.




3 kommentarer:

Ananas sa...

Njae! Jag är ju inte US :/ Lär inte få så mycket sen vore det skönt med fast inkomst varje månad så man vet vad man har att röra sig om :)

Ananas sa...

Har ingen motivation till plugg men är rädd att det är det jag får göra för att det ska bli nåt jobb.

Jo, jag är ju tvååring men det tror jag inte hjälper nåt :(

Ja, det där med att hitta jobb är ju inte det lättaste :(

Marie sa...

Jag håller med dig om hundbajset där. Det är äckligt. Och orkar man inte plocka upp efter sina djur så ska man nog inte ha några. Bra rutet :-)

Jo då om dagarna har han vä tillräckligt med ljus men som nu på vintern när det blir mörkt ganska tidigt så kanske han inte tycker det är så roligt. Men katter ser väl bra i mörkret så egentligen har det väl kanske ingen större betydelse. Det är jag som är hönsmamma bara *s*