lördag 30 januari 2010

Idag tog vi oss en väldans lång sovmorgon i det här hushållet. Riktigt härligt. Sen har vi faktiskt grejat en del här hemma under dagen. Jonas har skruvat upp cd-ställen och jag har plockat i köket och äntligen fått in alla grytor i grytskåpet. De har stått i en pappkartong på ett litet ikeabord innan. Jo, det är säkert. Ni förstår vad skönt det var att få bort dem från golvet. Vilka ytor som kom fram! Köket är ju inte så himla litet som jag trott egentligen.

Känns lite sisådär att ta hit folk på ljusparty på tisdag när lägenheten ser ut som den gör. Den är inte klar på långa vägar ännu. Men de flesta som kommer vet att vi fortfarande grejar och att allt inte är tipptopp här som tur är.

Idag fick jag höra att två hus i mitt hood blivit vattenskadade! Rör på vinden hade tydligen frusit sönder och det har läckt en jävla massa vatten. Ett av de drabbade husen är såklart vårt. Grannarna nedanför hade fått problem och några i ingången bredvid. Jag blev livrädd. Tänk om det helt plötsligt skulle börja bli fukt/vattenskador här nu när vi precis börjar komma iordning. När alla tapeter är uppe, golv är lagda och väggar målade. Tänk om vi skulle ha gjort allt det till ingen nytta. Fy fan vad trist det hade varit. Med min vanliga otur är det inte omöjligt att det kommer bli så, men än så länge har vi inte haft något vatten i sikte, som tur är. (Tvi, tvi, tvi. Ta i trä, osv.)

4 kommentarer:

Marie sa...

Nu har jag smakat på mina kärleksmums och de får klart godkänt :-)

Ska hålla tummarna för att ni slipper vattenskador och andra skador hos er.
kramar :-)

K sa...

Vad NAJS!! Iii! Då ses vi, fan vad KUL! Du kommer ha det toppen, Mava är en jättebra avdelning. Trevlig personal (hehe), mkt att göra, massor av olika patienter etc. Vad skoj, när börjar du???

K sa...

Nej nej nej, det kommer gå superbra!! Alla är jättesnälla, jättehjälpsamma och jag är också superblyg. Hihi! Vad roligt att du kommer, jag vet att alla praktikanter hos oss trivs toppebra. Du kommer få det super, det lovar jag. Och Mava är en sån avdelning man får vara bortkommen på...jag är fortfarande förvirrad, känns som om jag började igår hehe. :D

Gujje sa...

Håller tummarna för att vattnet håller sig borta.

kram