söndag 3 januari 2010

Här kommer en kort sammanfattning av mitt 2009. Det är inte mycket att skryta över kan jag säga. Fy fan.

Januari

♥ Lämnade in ansökan nummer fyra till skolan för att komma in på usk-utbildningen
♥ Började på stickverkstad hos min duktiga och stickkunniga svärmor tillsammans med två av Jonas systrar.
♥ Jobbade.
♥ Längtade efter att få bli gravid.

Februari

♥ Var på stickkurs en gång i veckan.
♥ Var på After Dark med Robert.
♥ Jobbade och längtade som en galning efter att få bli gravid.

Mars

♥ Var på Rocky Horror Show med Jonas.
♥ Var ute och gick var och varannan dag med diverse personer.
♥ Var på tjejkväll på badhuset.
♥ Var i Charlottenberg på Terry Evans med mamma.
♥ Jobbade.
♥ Tog ut min spiral och påbörjade babyverkstaden på riktigt.

April

♥ Firade min treårsdag tillsammans med Jonas.
♥ Fick besked från skolan och ÄNTLIGEN kom jag in och fick börja right away.
♥ Gick äggpromenad.
♥ Pluggade/Jobbade.
♥ Var på lägenhetsvisning.
♥ Köpte lägenhet.
♥ Längtade efter att få bli gravid.

Maj

♥ Var på läkarbesök och fick det tråkiga beskedet att mina värden stigit igen.
♥ Åt indisk buffé med goda vänner.
♥ Var på dop.
♥ Pluggade/jobbade/var på föreläsning/metodlektioner.
♥ Var med på vårruset.
♥ Fyllde 27 och firade med hela min underbara umgängeskrets på sandgrundsudden i Karlstad med grillbuffé, kubb och sedan utgång. En underbar kväll. En av de bästa.
♥ Drömde om att bli gravid. Grät i dagar när det visade sig att det inte blev något.

Juni

♥ Hade picknick vid sjön med Lina och Jennie.
♥ Åkte till Kreta en vecka tillsammans med Lina, Jennie och Lizen där vi hade en fantastisk vecka med många härliga upplevelser och en tråkig, grinade hela sista dagen i smyg efter att jag tagit ett graviditetstest som visade negativt.
♥ Pluggade/jobbade.
♥ Åkte till Motala med Jonas familj och hade tre sköna dagar i solen.
♥ Längtade efter att få bli gravid.

Juli

♥ Skrev kontrakt på nya lägenheten och fick nyckeln.
♥ Hade telefontid med hormondoktorn.
♥ Påbörjade projekt renovering av lägenhet.
♥ Gjorde halkbanan.
♥ Jobbade som fan/pluggade.
♥ Loppisroadtrip med Sara och Gaby.
♥ Tjejkväll och middag hos Gaby.
♥ Grät när den tiden i månaden närmade sig och när jag återigen upptäckte att jag inte var gravid.

Augusti

♥ Packade och flyttade.
♥ Renoverade lägenheten.
♥ JOBBADE.
♥ Firade Jonas födelsedag.
♥ Längtade tills jag skulle få ett plus på stickan.

September

♥ Pluggade/Jobbade.
♥ Grejade i lägenheten.
♥ Telefontid med doktorn.
♥ Kände mig sjuk och var konstant trött.
♥ Bokade tid på Vårdcentralen för en rutinkoll.
♥ Tjejkväll hos Lina.
♥ Tog ännu ett negativt graviditetstest eftersom jag inte fick mens. Grät i en vecka när det var negativt.

Oktober

♥ Var på möhippa.
♥ Var på Jonas systers bröllop.
♥ Pluggade/Jobbade.
♥ Vaccinerad mig mot svinet.
♥ var på matmässa med jobbet.
♥ Var på läkarbesök på Vårdcentralen. Han konstaterade att jag är stressad och även har förhöjda blodfetter.
♥ Tog massa prover.
♥ Började träna på riktigt.
♥ Kände mig trött jämt. Orkeslös.
♥ Längtade efter att få bli gravid.

November

♥ Firade mormors åttioårsdag.
♥ Drog ut en visdomstand.
♥ Fick reda på flera tråkiga, privata saker som tog den sista luften ur mig och jag orkade knappt med att gå upp ur sängen.
♥ Var konstant trött och kände mig sjuk.
♥ Tränade med Rebecca.
♥ Röntgade hjärnan och tog massa prover.
♥ Hade family time och tjejkväll med mami Och Marie.
♥ Jobbade/Pluggade.
♥ Tog mer prover.
♥ Var på krogen med the old gang.
♥ Gick nästan sönder. Det var så mycket som hände. Tråkiga saker. Och ingen bebis heller.

December

♥ Läkarbesök hos hormondoktorn. Fick besked om att börja äta de hemska tabletterna igen.
♥ Telefontid med den andra läkaren på vårdcentralen.
♥ JOBBADE/Pluggade.
♥ Tränade.
♥ Skulle ha varit till Ullared men det kom hela tiden saker i vägen.
♥ Var på julfest med jobbet.
♥ Hade telefontid med hormondoktorn och fick byta tabletter.
♥ Köpte tvättmaskin.
♥ Firade nyår med de bästa.
♥ Drömde om att få bli gravid.


"jag hade hoppats på att nästa år skulle bli mitt år.
2009, året då jag skulle börja plugga, kanske hinna klart med mer än halva utbildningen, bli gravid, ta körkort och flytta till större lägenhet.
det verkar dock inte så. det börjar inte alls bra.
och jag är inte ens säker på att jag vill att det ska börja. överhuvudtaget."


Så skrev jag i min sammanfattnignfrån förra året. Jag kan konstatera att inte heller 2009 blev mitt år även om några av punkterna kan bockas av. Jag har flyttat till större lägenhet och är snart klar med utbildningen.
Drömmen om att få bli gravid 2010 kvarstår dock. Och likaså att lyckas ta körkort.

5 kommentarer:

Tezz sa...

Ja magar ser man överallt helt plötsligt, de gör man ju inte annars...Tycker du är grymt duktig som hunnit med att både plugga och fixa så fint i nya lägenheten, nog bra att du betat av nu har du ju inte allt kvar iår, körkort att ta och förhoppningsvis ett pluss snart.. håller alla tummar. Men glöm inte allt du klarat. det är värt mycket med. Vi håller på att ska börja renovera igen, jag vill plugga men ja.. har nog inte så stor chans att få komma in och plugga ngt.. så jag ser dig som lyckad.. fast allt inte är uppfyllt än så kämpar du och jag tror på er <3 Önskar er all lycka!

Ananas sa...

Låter som om du har låst fast dig vid tanken att bli gravid. Du har låst kroppen helt enkelt. Sluta tänk på det och slappna av. Det kommer när det kommer. Hormonerna från spiralen måste ur kroppen och det kan ta upp till ett år för en del om inte längre.

Njut av livet!!

Ps. ägglossningsstickor finns ju att ta till i värsta fall :)Ds

God fortsättning!!

Tezz sa...

Va så lite :) det måste bli rätt bebbe med..;) de tror jag på.. smart ide med ägglossningstest :D
(kommentaren över) förresten är jag lite shockad över att jag fått verifieringsord varje gång nu :) wiiiie!!

Malin sa...

Jag är ju sån som tror att det finns en viss mening med det mesta i livet, och kanhända hade det blivit ännu tuffare med skola, flytt och annat med ett litet pyre i magen... Kanhända är det just detta decenium som de sista bitarna faller på plats???? Minns vilken tid det tog för mig att bli gravid med Josefine, och hur det nästan satte sig i huvudet på mig. Var nog spänd vid fel tillfällen om man säger så... till slut blev jag då gravid, och vi räknade ut att det borde blivit på vår "blöta" inflyttningsfest, och var nog både full och avslappnad, hi hi.... Tänk positivt, tanken är viktig!! Kramiz

Hemskapat sa...

Vill ni lära er tvåändsstickning? Titta in på http://www.stickkurs.se! Välkomna!