måndag 4 januari 2010

...hundägare som inte plockar upp bajset efter er hund! Det är något som retar mig så till den milda grad att jag nästan blir skogstokig när jag ser dessa högar med bajs ligga överallt i snön. Det är så förbannat ÄCKLIGT! Det är faktiskt ert jävla ansvar att plocka upp skiten efter er hund när den bajsar. Annars borde ni fan inte ha någon hund alls.
Ni kanske minns när jag skulle på bröllop här i höstas och trampade i en äcklig hög med hundskit på parkeringen utanför ICA? Jag upprepar: På en parkering! Där ska väl inte hundar skita? Och gör de det så är det väl för fan sunt förnuft att plocka bort det efter sig?! Visst är man ute och går i skogen kanske det inte är så jävla noga att plocka upp, om man inte går på en upptrampad stig eller så, men annars är det väl trevligare för alla parter om folk tar bort skiten?

Extra äckligt är det nu på vintern när det ligger en massa bruna högar överallt i den vita snön. Det blir så framträdande. När jag gick hem från jobbet idag såg jag säkert 5-6 vidriga bajshögar på vägen och längs vägkanten. Det är ju sjukt. Tycker NI hundägare att det ser trevligt ut med en promenadväg/cykelväg kantad av hundskit? Tycker ni att det är trevligt att promenera där? Vad är det som gör att ni struntar i att plocka upp skiten egentligen? Jag skulle verkligen vilja veta det. Är det ren lathet? Att ni liksom inte orkar böja er ned till marken och trä den svarta plastpåsen runt bajskorven? Är det onödigt tycker ni? Tycker ni inte att det är A och O att ta bort efter era djur?

Något som retar mig än mer är när hundägarna är så duktiga och har med sig en svart påse ut. Jojomänsan, påsen är med. I tryggt förvar i jackfickan. Eller fastknuten i kopplet. Duktigt.
Nej, men se på fan, Fido baaaaajsar! Vad bra, då kan vi plocka in korven i den svarta påsen som vi så behändigt hade med. In med korven, knyta påsen ordentligt, och sen släppa den på marken för att lämna den där. JAHA? Och exakt VAD är det för mening med att lägga in bajskorven i påsen bara för att lämna den på plats? Man kanske undviker att trampa i den för att man ser påsen tydligt, jo, möjligtvis. Men det är ju fortfarande nedskräpning. Med en plastpåse dessutom. Plast är inte särskilt miljövänligt. Men det skiter väl ni i, jävla hundägare som gör som ni vill med allt annat!

Jag undrar om detta fenomen med hundbajs på gatorna endast förekommer här eller om det är överallt? Jag kan inte minnas att jag nånsin såg en massa skit ligga på vägkanterna varken i Göteborg eller Lund när jag bodde där. Inte så att jag reagerat på det iallafall. Men folk i städer kanske "städar" lite bättre efter sig? Inte vet jag.
Ni hundägare som lämnar äcklig hundbajs på gatan - Jag gillar er inte. Inte ett dugg.
Jag är int bitter.





0 kommentarer: