onsdag 6 januari 2010

Jag kan förövrigt meddela om att jag fått smaka på isvindarna från sibirien idag. Fan, vad det har blåst. En riktig såndär snålblåst. Isiga vindar som letar sig in under varenda klädesplagg. Det är förjävla irriterande.
Jag hatar vintern. Jag hatar snö. Dessutom hatar jag kyla. Det är bland det värsta jag vet att frysa. Jag kan inte slappna av ordentligt och blir liksom spänd och irriterad. Idag har jag gått runt på jobbet och huttrat hela dagen. Om ändå sommaren vore här snart.

Det är ungefär -20 ute nu. Det är för mycket. Man orkar inte vara ute. Snoret fryser till is i näsan och det blir jobbigt att andas. Det biter i kinderna och de blir röda och torra och osande kalla. Bläää.
Well, nu ska jag krypa ned i en varm säng iallafall. Jag hoppas den är varm. Imorse när jag vaknade hade jag i sömnen råkat sticka ut en arm utanför täcket och den var alldeles iskall och jag frös som en tok. Vårt sovrum är oerhört kallt. Men jag ska bädda in mig i två duntäcken inatt.

1 kommentarer:

Mia sa...

Jaa! Styr upp en myskväll, jag är på! :-) Puss