söndag 11 oktober 2009

Det verkar som om de flesta som gett kommentarer hos mig har tänkt vaccinera sig.
Jag kan säga att jag ABSOLUT kommer att ta vaccinet. Finns inget att tveka på. Jo, jag ska ringa min läkare först bara och höra så att det är okej, men det är det nog. Jag tycker bara att det är dumt att chansa och inte ta det. Min ålder tillhör ju riskgrupperna. Dessutom har vi fått starka rekommendationer att ta det. Det räcker för mig.

De säger att man kan få febertoppar av vaccinet men det är det fan värt om man ska jämföra med att ligga med respirator på Karolinska med pajade lungor. Känns inte sådär värst kul tycker jag. Och sen när man vaccinerat sig så behöver man ju inte oroa sig för att få det. (Jag, som hypokondriker, tycker naturligtvis att detta är skitbra.)

Första sprutan kommer alltså att tas den 19:de Oktober.

0 kommentarer: