tisdag 20 oktober 2009

Jag pratade med min lärare som även är utbildad distrikssköterska om det där med att det "läckte" men han sa att det inte var någon fara med det. Dessutom sa han att även om det skulle ha läckt lite så var det inget farligt för jag behöver egentligen bara halva vaccindosen. Ehh, jaha? Och varför fick vi så mycket då? Well, kände mig lite lugnare iallafall.

Jag har haft fasligt ont i armen idag, vilket jag har förstått är normalt. Men är det normalt att man är svullen, röd och har som en bula runt insticksstället? DET HAR NATURLIGTVIS JAG! Fan alltså. Jag kände att jag ville kolla hur det såg ut eftersom jag var så öm så jag lirkade mig försiktigt ur tröjan och höll på att smälla av när jag kollade i spegeln! Det hade nästan varit bättre att inte veta. Att inte ha sett det. För nu blev jag nervös igen. Det är skitjobbigt att ha nerverna på utsidan när det kommer till sjukdomar och sånt. Jag går i taket och hade tårar i ögonen när jag såg det. Men ändå tar det emot att ringa rådgivningen också för jag vill inte att de ska tycka att jag är världens hypokondriker.

En tjej i klassen berättade att hon tagit sprutan i torsdags och fortfarande är öm i armen!
Någon annan som har ont och är svullen eller har som en hård bula?

Ska det verkligen se ut SÅHÄR?




Jag ber om ursäkt för den dåliga bildkvalitén. Dessutom ser jag inte alls lika röd ut på bilden som i verkligheten. Konstigt.

Jag har inte mått så bra idag faktiskt. Har frusit tamefan hela dagen. Frusit skitmycket. Och fryser fortfarande. Skulle inte förvåna mig om jag drar på mig feber också till råga på allt.
Mycket svininfluensasnack och vaccin i bloggen nu.


2 kommentarer:

Tessan sa...

Svärfar blev också svullen av sprutan. Dagen efter var han blå och hade ingen känsel i överarmen. Men det ska visst vara normalt så det är nog ingen fara med dig =) Hur är armen nu?

Pearldrop sa...

Läs om hur jag blev, men idag är jag bättre :)