måndag 19 oktober 2009

Dagens mat blev faktiskt väldigt god måste jag erkänna. Kul! Det blev marockanska färsbiffar med garam masala, vitlök och russin (!), ugnsbakade morötter med persilja och en kall sås med creme fraiche och garam masala.

Jag och Jonas har kollat på två avsnitt av The Office. Jävlar vad roligt det är! Nu lär det inte dröja innan jag kryper i säng. Är jättetrött verkligen och fortfarande sådär frusen också. Jag fryser som en galning. Tror jag ska sova med en tisha och raggsockor inatt så får jag väl ta av mig om det blir för varmt.

Imorgon är det då heldag i skolan mellan 9.00 - 16.00. Veckorna är konstant fullbokade tycker jag.
Känner fortfarande inte sådär väldigt mycket i armen efter sticket tidigare idag, hoppas jag slipper biverkningar helt. Är dock fortfarande lite nervös över att det "läckte" lite.

Eftersom mina biffar var vegetariska och jag inte ville ha någon äcklig köttfärsvätska från Jonas blandfärs delade vi av dem med morötterna lite snyggt.

Supersmaskig och enkel kall sås.

Voila! Det färdiga resultatet. Skitgott. Smakerna passade så fint ihop.



0 kommentarer: