måndag 26 oktober 2009

Jag ringde min chef idag för att fråga hur det blir med vikariatet. Hon sa att hon inte vet. Att hennes assistent skulle höra av sig så fort det var klart. Det är fyra dagar kvar av månaden, borde det inte redan vara klart? Jag tycker det är dålig stil. Särskilt eftersom jag ringde till jobbet och pratade med mina arbetskamrater och även de hade pratat med henne och frågat hur det skulle bli nästa månad. Då hade hon sagt att det ju faktiskt fanns tvååringar som måste bli erbjudna och som går före mig. Ja, det vet väl jag också, men jag trodde att om man var tvååring så ska man bli erbjuden minst 75% och inte 50. Det är inte många som VILL jobba 50 %. Tyckte bara att det var lite dåligt eftersom hon inte ens nämnde nånting om det till mig utan bara sa att hon inte visste än.

Det hänger som ett stort jävla orosmoln över mig nu det här. Ovissheten är inte rolig. Men nu tänker jag lägga in alla dagar som jag kan jobba i november och december oavsett hur det blir med vikariatet. Jag har fan inte råd att inte lägga in mig och riskera att inte bli bokad alls. Jag måste ju jobba! Räkningarna måste ju betalas på något vis. Denna månad hade vi en hel jävla massa. :(

Jag och Jonas var ute och gick en sväng i det gråa vädret förut. Ganska skönt faktiskt. Efter promenaden gick vi till ICA och handlade lite.
Nu sitter jag och väntar på att Lina ska höra av sig, vi ska iväg och boxas snart. Hoppas det går bra med armen. Jag är fortfarande lite öm och har ett blåmärke.

2 kommentarer:

Therese sa...

Hoppas det ordnar sig med jobb i november!

Therese sa...

Tack så mycket! :D
Japp, det var The Studio som tog bilden :)