söndag 4 oktober 2009

Jag har inte lagt mig än. Jag fastnade framför datorn. Det är lätt hänt.
Såg ni förresten det där OERHÖRT pinsamma ögonblicket i Idol när Jihde ropar upp Karolinas namn och Camilla tror att han säger hennes namn? Hon blir överlycklig och kastar sig om halsen på Peter och pussar honom rätt på truten. Helt i extas. Och så säger Jihde att "tyvärr Camilla. Karolina. KAROLINA, Du får gå ned på den sidan av scenen. Jag är ledsen." Ungefär så. Och Camilla som nyss var uppe och svävade i det blå tas ned på jorden igen och faller platt med en duns i marken. Då skämdes jag. Fan, vad jag tyckte det var pinsamt!

Jag har inte särskilt mycket till övers för den där bruden, men just då led jag verkligen med henne.
Och sen fick hon en chans till. Förmodligen för att tittarna tyckte synd om henne. Visst, hon är inte dålig på att sjunga, hon sjunger bra, men hon är ju så enormt överdriven. Precis en sådan person som jag har skitsvårt för. Sådär klämkäck och schlageraktig. Allt ska vara schlager/dansband/Upptempo. Blä. Hon började bra i den där Celine-låten men sen vet jag inte vad som hände. Och i Hallelujah, herregud. Det är en av de vackraste låtar som någonsing gjorts. Den mördade hon totalt. Hon förstörde den verkligen. Jag satt och skruvade av fasa vid varje ton. Nä, då tycker jag nog att Jon kunde ha gått vidare istället faktiskt.

En annan sak som jag reagerat över är den där Mariette. Jag tyckte att hon var skitbra i början. Hon är fortfarande skitbra. På att sjunga. Men hennes attityd... Fy. När Jihde frågade om det var någon som kände sig säker på att ha gått vidare tvekade hon inte utan sträckte upp handen direkt. Visst, självförtroende föralldel, men det finns ju gränser. Hon verkar ju tro att hon är bäst i världen. Sånt har jag svårt för. Tacka vet jag ödmjukhet.
Jag tror och hoppas fortfarande att Erik kommer att vinna hela skiten.

Well. Det var mina Idolbetraktelser. Nu ska jag kolla på något på datorn. Jag blev nämligen pigg igen. Typiskt.

0 kommentarer: