onsdag 21 oktober 2009

Hur känner ni er idag, ni som tog vaccinet i måndags?

Jag har ont. Är fortfarande röd, svullen och öm och orkar inte lyfta armen högre än brösthöjd utan att grimasera. Har känt mig lite enarmad, men jag har lyckats diska lite trots detta. Tänkte försöka vila armen så mycket som möjligt idag eftersom jag ska jobba imorgon och hoppas på att ömheten släppt lite. Hade 37,1 i feber idag. Känner mig dock mer febrig än så eftersom jag har den där hemska feberkänslan i kroppen och fryser även idag. Känner mig allmänt kass idag. Låg och ledsen.
Mamma kom hit en sväng och på något vis försvinner alla problem för en stund när man befinner sig i mors famn.

Annars har det inte blivit sådär värst mycket gjort idag. Sov till 10.00, vilket var väldigt skönt. Sov skitdåligt inatt eftersom jag vaknade varje gång vänster arm lyckades stöta i madrassen. Sedan körde jag en diskmaskin och diskade sånt som inte ska maskindiskas. Och begav mig iväg till syrran för att umgås lite då vi inte setts på hur länges om helst.
Jag och Jonas skulle sätta upp hyllor i klädkammaren var det tänkt, men vi hade inga skruv. Mamma var så snäll så hon skjutsade oss till Optimera för att inhandla det, sen åkte vi och handlade lite mat.

Nu sitter jag här under en filt i soffan och fryser medan Jonas försöker få upp skenorna som ska hålla upp hyllorna. Han muttrar och svär emellanåt så det känns lite oroäckande faktiskt.

Nu ska det vilas en liten stund.

2 kommentarer:

annika sa...

Okej. Du får krya på dig du med!
Jag ska vara på fyran.
Kram!

Therese sa...

Krya på dig!