söndag 25 oktober 2009

Jag hatar den här årstiden. Egentligen inte hösten i sig. När det är klara, soliga höstdagar med kall, klar, krispig luft är det underbart. Men som det har varit idag... Skjut mig. Blåsigt, regnigt, grått...
Det har inte ljusnat på hela dagen. Jag klarar inte av det. Jag hatar mörkret. Idag var det fan mörkt 16.30. Fatta! 16.30! Dagarna blir så korta. Jag vet inte hur jag ska klara mig igenom det. Nu har jag redan så mycket annat som tynger mig också. Jag tror faktiskt att jag är på väg nedåt. Det känns så. Gråten sitter mer eller mindre ständigt som en klump i halsen och oron för allt och alla sitter i magen. Dessutom fick jag mens idag.

Och som om inte det vore nog så saknar jag Jennie väldigt mycket. Jag vet att hon har det jättebra i Indien, men av rent egoistiska skäl saknar jag henne. Hon brukar alltid få mig på andra tankar för en stund när jag är ledsen och är hur bra som helst på att muntra upp mig. Hon är den som jag ringer till när jag behöver prata.

Jag orkar inte tänka mer idag. Imorgon vill jag ligga i sängen hela dagen och bara vara känner jag.
Nu ska jag och Jonas kolla på Dexter.

1 kommentarer:

annika sa...

Det gör vi! :) Kram!