fredag 13 november 2009

Röntgen igår gick väl bra. Röntgensköterskan var dock sur och grinig och inte ett dugg tillmötesgående. Jag tycker inte såna som hon ska få jobba inom serviceyrket.
Det är lika obehagligt varje gång man åker in i det där röret och får hjälmen på huvudet. Usch. Har en tid hos min läkare i december där jag får veta resultatet och innan dess ska jag även gå och ta nya blodprover. Det är mycket nu.

Annars kämpar jag på. Jag är lite låg för tillfället men ikväll ska vi ha en liten familjekväll eller tjejkväll, jag, mamma och Marie. Vi måste det. Vi måste prata om saker och ting. Det ska bli mysigt faktiskt. Vi behöver det allihop tror jag. Egentligen skulle jag eventuellt ha följt med Sara och Gaby ut ikväll men jag känner att jag måste fokusera på det här just nu. Det är viktigast.

Idag har jag jobbat. Chefen skulle ha ringt mig angående mitt vikariat men som vanligt skickade hon sin assistent istället. Hon berättade iallafall att jag inte får fortsätta månaden ut. Inte ens måndagen fick jag. Så idag gjorde jag min sista dag på vikariatet. Det känns jävligt surt. Jävligt trist. Jag blev faktiskt både ledsen och besviken. Jävla skitkommun. Detta kan man ju verkligen kalla otursdag för min del. Jag är så STRESSAD över att jag knappt jobbar nånting denna månad! Och i december har jag inte en enda tur än. Måste nog börja söka mig till andra ställen också. Detta går ju fan inte. Orkar inte hålla på och oroa mig för jobb också. Det är så mycket annat nu ändå att oroa sig över.

Ska slappa lite nu innan det är dags att gå hem till syrran vid femtiden. Är oerhört trött.

3 kommentarer:

Annika sa...

Ja är på med insmugglad mat! Jag hatar långa köer för att äta mat. Man tappar matlusten!
Som du sa kan man ju ha mat med sig i bilen och äta innan också. Du och jag kan ju göra så, får emma och johanna göra som de vill!!

Annika sa...

japp det gör vi :)
Nja, lite julklappar. Och en väska till mig själv :D Du då? Ja, det ska bli skiit roligt! Bara två veckor kvar!!

Marie sa...

Jo jag visste ju redan innan att jag är en riskgrupp men som jag skrev så har de ju bara skrivit ut att folk med hjärt/kärlsjukdomar och diabetes mm är riskgrupper. Ingen stans står det ju faktiskt att de som är i åldrarna mellan det och det är en riskgrupp.
Så jag väntar väl de här två veckorna och går och tar sprutan den 25:e