torsdag 5 november 2009

När jag slog upp mina blå och blickade ut genom fönstret möttes jag av en ganska otrevlig syn. Stora, vita flingor virvlade förbi utanför rutan. Jaha, då var vintern här, konstaterade jag missnöjt. Man blir nästan yr i skallen när man tittar på den virvlande vita massan därute.

Natten har inte varit sådär väldigt bra. Har vaknat flera gånger av att jag har haft ont i käften. Tog nya panodil strax innan sextiden, då jag låg och jämrade mig högt av smärta. Jag har sovit oroligt. Jag undrar hur länge det kommer göra ont? Är det någon som dragit ut sina visdomständer som vet ungefär hur lång tid det tar innan man kan svälja ordentligt igen, borsta tänderna utan problem och tugga vanlig mat?

Halv nio ringde min mobil. Det var från jobbet. De ville att jag skulle komma ut och jobba i eftermiddag. Jag ville säga ja. Jag sa ja först. Sedan kände jag hur jävla ont i käften jag hade och var tvungen att ändra mig. Jag insåg att det förmodligen är bättre att jag är hemma och vilar idag. Känns skitjobbigt nu. Jag behöver VERKLIGEN timmarna! Jobbar bara 34 timmar denna månad. Fy fan. Vet inte hur det ska gå om jag inte får fler timmar.

1 kommentarer:

Annika sa...

Ja drog drog ut visdomstanden för ett år sen. Det tog ungefär 2 dagar innan jag fungerade normalt igen.