fredag 6 november 2009

Om ni tror att jag är uppe såhär i arla morgonstund för att jag är utvilad, pigg och vill få ut så mycket som möjligt av dagen så kan jag säga att ni tror jävligt fel. Jag är uppe för att jag har så förbannat ont! I i "hålet", i tinningen, i kinden och ner mot halsen. Orkar inte sova. Jag har precis petat i mig två panodil nu och hoppas att smärtan snart ska avta något. Har tagit med mig datorn ut i soffan och sitter här och tycker jävligt synd om mig själv.

I onsdags tog jag bort tanden. I onsdags morse. Borde inte smärtan bli mindre för varje timme eller åtminstone för varje dag som går? Jag har precis lika ont nu som direkt efter att bedövningen släppte, om inte ännu ondare till och med. Är lite rädd att jag har fått en infektion/inflammation. Ska googla lite på saken och eventuellt ringa rådgivningen. Skulle i så fall behöva få penicillin om det visar sig att det är nödvändigt. Jag har absolut ingen lust att gå och ha såhär ont hela helgen.

Igår kväll nästan grät jag av uppgivenhet. Som det känns nu vill jag aldrig mer ta bort en visdomstand, men tror ni inte på fan att jag har haft lite smärtor i min andra tand i nederkäken nu i ungefär en vecka? Jodå, det har jag haft förut. Den har liksom gjort sig påmind att den finns där och pockat lite på uppmärksamheten; Hallå, här är jag, typ. Men jag har inte haft besvär av den. Och efter några dagar har känslan försvunnit igen. Den är för övrigt inte ens framme litegrann så jag hoppas jag slipper ta bort den, den som jag drog var ju åtminstone lite synlig den. Men nu har jag känt att den här andra tanden vill göra sig påmind. Vore ju jävligt typiskt om man skulle behöva dra ut den också snart. Jag fattar inte de människor som lyckats dra ut alla fyra på en gång! Jag skulle nog avlida.

Ska googla lite nu. Och jämra mig en skvätt för mig själv. Later.

1 kommentarer:

Annika sa...

Stackare. Tycker verkligen synd om dig.
Hoppas det snart går över. Kram :D