torsdag 19 november 2009

Jag känner mig faktiskt ganska stolt över mig själv idag. Jag har nämligen börjat på min andra skoluppgift och faktiskt kommit en bit på väg. Nu har jag kommit fram till den kluriga biten där jag ska hitta på ett patientfall och förklara symtombilden och behandlingar och sånt.

Min historia ska handla om Rolf. En gubbe i femtioårsåldern från stockholmstrakten som fått hjärnhinneinflammation. Så mycket vet jag. Men resten av upplägget är det lite sisådär med. Ska fortsätta kämpa med den här historien en stund till innan det är dags att avrunda dagens pluggsession.

Annars har jag faktiskt fått gjort allt som jag hade tänkt idag. Plugg, check! Ö&B, check! Kramats med Jonas, check! Böckerna är absolut inte färdigsorterade men jag har börjat iallafall. Och middagen, som bestod av snitzel, kokt potatis och sås blev faktiskt rätt god trots att det var första gången jag tillagade det. Så jag antar att jag får vara ganska nöjd med dagen ändå.

Förresten, idag fyller världens sötaste Gaby år! Grattis darla! :)

0 kommentarer: