lördag 7 november 2009

Nu börjar jag bli sugen på att äta mat. Riktig mat. Den där mättnadskänslan som infann sig förut är borta och jag längtar efter att få njuta av att känna olika smaker och konsistenser i munnen. Jag älskar mat för mycket för att kunna leva på flytande föda. Jag tänkte att jag skulle hålla mig till soppa och yoghurt fram till söndag och sen ska jag försöka mig på att äta något tuggbart. Lättuggat naturligtvis, men ändå.

Som det känns just nu skulle jag nog klara av att äta något lättuggat faktiskt. Väldigt mjukt och lättuggat måste det förstås vara. Det jag är mest rädd för är att det ska fastna en massa mat i hålet som ligger kvar och börjar lukta och samla bakterier så jag får en inflammation. Det vore inte så kul.
Nu ska jag gå och lägga mig och drömma om mat.
Imorgon är det back to work som gäller!


2 kommentarer:

K sa...

Håller tummarna för attg du snart kan smälla i dig värsta JÄTTEpizzan utan att få ont. Tandvärk är SKIT. :-o Lider med dig.

Anonym sa...

usch vad tungt. i morrn ska jag dra ut en äcklig visdomstand.

ska ladda med musik i lurarna.

kram sanna