fredag 6 november 2009

Tycker fan inte att jag hittade så mycket matnyttigt om inflammation/infektion. Skit också. Nu har iaf panodilen börjat verka liiite men jag tror dock att jag behöver starkare smärtstillande än så. Ska se om jag kan få diklofenak av mor. Får nog ringa rådgivningen också och fråga om de tror att jag behöver antibiotika eller om jag ska avvakta ytterligare några dagar. Är skiträdd för att det ska bli värsta hålet i truten där det ska samlas matrester som sen leder till inflammation! Har läst massa skräckhistorier om det. Nu hoppas jag att det inte ligger något där, men det är ganska osannolikt eftersom jag bara ätit soppa och yoghurt. Det gör ont som attan i käften när jag sväljer.

Nu ska jag försöka blunda en stund och hoppas på att jag orkar somna. Är verkligen skittrött.

3 kommentarer:

Joh@nn@:s sa...

vill ju inte skrämma dig men min systers gubbe drog ut visdomtänder och han gick också 2-3 dagar och hade skit ont och han hade inflammation....tycker värklugen du ska ringa IDAG och kolla tror du behöver pencelin ja kram

Anonym sa...

Smärta kan också bero på att tandbenet är lite blottat innan hålet fylls igen, dvs läker. Tandläkaren kan lägga i en tuss i hålet (ibland med lite penicillinsalva på).

gaby sa...

tack för de gumman :) men själv e ja inte nöjd å de e bara de som spelar roll nu.. de e helt normalt att de gör ont när man drar ut tänder.. vore konstigt annars.. de går över snart ska du se.. tror anki gick me ont i mun två veckor lr va de nu va.. fast då drog hon två oxå... ha de bra gumman. puss