onsdag 18 november 2009

Dra på trissor, jag är nästan FÄRDIG med den första studieenheten! Det kunde jag aldrig tro. Tänkte bara skriva en liten sammanfattnign och så sen känner jag mig ganska klar. Jag har dock bestämt mig för att ha en lite mer avslappnad nivå i hela denna kurs, jämfört med de tidigare. Jag orkar inte med att ha den där pressen på mig själv att jag MÅSTE göra allt så jävla bra och välgjort och perfekt och jag orkar inte med pressen från mig själv att jag måste få högsta betyg. Jag måste inte få högsta betyg. Det duger ändå. Och även om jag inte får högsta betyg NU så är det inte kört, för jag kan fortfarande lämna in kompletteringuppgifter i efterhand för att höja betyget om jag nu skulle vilja det.

Så. Vad skönt det känns nu. Nu när jag börjat plugga lite smått igen. Tänkte ändå sätta en deadline bara för att jag tycker att det är så otroligt jobbigt och stressande att inte ha en. Min deadline är nyår. Ja, jag ska vara klar med hela kursen senast den 31 december. Det innebär att jag måste göra lite mer än en studienhet i veckan. Det GÅR. Om jag bara försöker ta mig tid till det så går det. Och jag ska göra allt för att lyckas.

Om jag mot förmodan skulle bli klar tidigare är det bara bra, men det tror jag knappast att jag hinner. December brukar vara en riktig jobbmånad då man får jobba ganska mycket så jag får försöka utnyttja dessa lediga dagar nu innan till att plugga så mycket jag orkar. Det ska gå. Jag ser ju fanimej ljuset i den där jävla tunneln. Två kurser och 5 veckors praktik kvar, sen är jag klar! Jag får inte ge upp nu när jag är så nära mållinjen.
Peptalk tas tacksamt emot!



2 kommentarer:

Therese sa...

Jag höll bara i drinken åt fotografen, men jag tror bestämt att det är en mojito ;)

Annika sa...

Tackar :D Ja, de blev söta! Inte så svåra att göra :P

Självklart ska du ta det i en lugn takt när du pluggar. Som du skrev behöver inte allt vara så välgjort. Högsta betyg är absolut inte det viktigaste! Jag tycker du är duktig som har hunnit läsa så mkt som du har gjort på så pass kort tid. Tycker inte det var längesen du berättade att du kommit in på skolan. DU ÄR DUKTIG,GLÖM INTE DET!