söndag 29 augusti 2010

Jag och J har precis kommit hem från stan. Vi har varit och köpt en kamera till mig!
J hittade annonsen på en fotosida som han är med på, och priset var så bra så det var nästan ingen tvekan alls, eftersom jag länge tänkt att jag ska köpa mig en riktig kamera. Modellen som jag funderat på att köpa var modellen som kom innan denna som jag köpte nu, så jag bytte upp mig kan man säga.

Han som hade den hade betalat över 10 000 för den i maj när han köpte den, och nu fick jag ge 7500! Då var det minneskort, väska samt ett bättre objektiv till än det som vanligtvis brukar följa med. J är ju kamerakännaren i vår familj och han verkar tycka att det var ett jäkligt bra köp, så jag får väl tro honom! Nu gäller det bara att lära sig alla funktioner och finesser också. Och för en så oteknisk människa som mig blir det kanske inte det lättaste, men jag har ju världens bästa lärare i J som har lovat att lära mig allt han kan. Höhö.

Ja, det var en hemskt stor utgift. Det var det. Jag tror inte jag har köpt något så dyrt förut faktiskt. (Ja, lägenheten förstås då.) Men jag kände att jag verkligen ville unna mig nånting. Jag behövde få känna att allt slit och alla jobbade timmar i våras kombinerat med heltidsstudier, och heltidsjobb (och mer därtill) i sommar gav mig lön för mödan och resulterade i något roligt i slutändan. Inte bara en lön i slutet på varje månad. Jag hade ju tänkt åka utomlands nu i höst och även köpa en ny cykel, men nu blev det ju ingenting med vare sig det ena eller det andra. Det blev en ny, fin kamera istället.

Jag känner faktiskt att jag har investerat i något bra och jag hoppas att vi kommer få många fina stunder tillsammans, jag och min nya kamera! :)


Hello lover.

2 kommentarer:

Marie sa...

Vad kul med en ny kamera :-) Den kommer du få mycket roligt med tror jag :-)

Marie sa...

Jag kanske ska försöka tappa upp lite samvete på burk och försöka sälja till de som behöver lite mer? *s* ;-)